قیمت ورق آلومینیوم

مشاوره و استعلام لحظه ای قیمت

شمش آلومینیوم و کاربرد آن

شمش آلومینیوم و کاربرد آن
فهرست مطالب

شمش آلومینیوم

در تعریف ساده می توان شمش آلومینیوم را فرآورده غیر آهنی که از طریق ذوب فلز آلومینیوم و فرم گیری آن در قالب های خاصبه دست می آید, توصیف نمود.چگونگی ساخت و عناصر به کار رفته در شمش آلومینیوم عامل مهم در دسته بندی انواع شمش آلومینیوم می باشد. بنابه نوع شمش آلومینیوم تولیدی کاربرد های مختلفی نیز برای شمش وجود دارد..برای تولید شمش آلومینیوم ، آلومنیوم ذوب شده را در قالب های مخصوصی که در اندازه و اشکال متفاوت است ریخته میشود به این صورت شمش های ایجاد شده در انواع مختلفی بدست می‌آیند.

شمش‌های آلومینیومی که اغلب در صنعت استفاده می‌شوند را می‌توان به طور تقریبی با توجه به محتوای آلومینیوم به سه دسته تقسیم کرد: آلومینیوم خالص با عیار بالا، آلومینیوم با خلوص بالا صنعتی و آلومینیوم خالص صنعتی. صرف نظر از نوع شمش آلومینیوم، کمترین میزان آلومینیوم در سه نوع شمش آلومینیوم نیز بالای 98 درصد است. شمش آلومینیوم یک ماده صنعتی رایج است. مواد پایدار و حمل و نقل آن آسان است، اما باید به ویژگی های فلزی شمش های آلومینیوم مانند مشکل انقباض توجه کنیم.

جهت اطلاع از قیمت و خرید ورق آلومینیوم و یا ورق آلومینیوم امباس می توانید با کارشناسان فروش پارسیان آلومینیوم از طریق شماره تماس های 02133115500/ 02156715210 در تماس باشید.

انواع مختلف شمش آلومینیوم در زمینه‌های ‌مختلف کاربرد کیفیت متفاوتی خواهند داشت. برخی برای تولید ابزار دقیق و برخی برای تولید درب و پنجره‌های ‌عمومی استفاده می‌شوند، بنابراین موارد استفاده بسیار متفاوت است.

شمش آلومینیوم به محصولی گفته می‌شود که از برخی از آلیاژهای آلومینیوم به‌ دست‌ آمده است. در فرآیند تولید این محصولات فلزی و فراورده‌های غیر آهنی، آلومینیوم مذاب را درون قالب‌های ویژه می‌ریزند تا شمش الومینیوم به وجود آیند.

این نوع از محصولات به شکل ذوزنقه‌ای ساخته می‌شوند و کاربردهای بسیار گسترده‌ای در مصارف گوناگون دارند. در حال‌ حاضر انواع مختلفی از شمش الومینیوم در بازار وجود دارند که سایز ها و هم‌چنین اشکال آن‌ها متفاوت است. بنابراین شمش آلومینیوم، از تنوع ظاهری بسیار بالایی برخوردارند.

شمش آلومینیوم انواع مختلفی دارند مانند شمش بیلت، شمش اسلب یا تختال، شمش تی بار و شمش 50 و 1000 پوندی

فلز آلومینیوم بعد از آهن و فولاد از پرکاربردترین فلزها محسوب میشود که در صنایع بسیار زیادی نیز کاربرد دارد و بنا به استفاده این فلز در هر صنعت در ابعاد و اشکال متنوع به صورت های مختلفی از جمله: ورق آلومینیوم، میلگرد آلومینیوم، شمش آلومینیوم و … تولید میشود، استفاده از این فلز به دلیل وزن سبک و استحکام و مقاومت بالا در موارد مختلف و زیادی به چشم میخورد، در اینجا قصد داریم تا با معرفی شمش آلومینیوم و کاربردهای فراوانی که دارد شما را با این محصول از آلومینیوم آشنا کنیم.

شمش آلومینیوم یک تکه فلز خالص می باشد که طی یک فرآیند خاص در اشکال متنوع مورد نیاز تولید و به بازار میرسد، این شمش ها انواع مختلفی دارند، از جمله: شمش 50 پوندی، شمش 100 پوندی، شمش تی بار و …

 

شمش آلومینیوم
شمش آلومینیوم

کاربرد شمش آلومینیوم در صنایع مختلف

آلومینیوم، یکی از پرمصرف‌ترین فلزات در سراسر جهان است و پس از آهن، بیشترین کاربرد را در صنایع مختلف دارد. شمش آلومینیومی نیز موارد و مصارف کاربرد بسیار گسترده‌ای دارند. همان‌طور که پیش‌ از این نیز گفته شد، شمش الومینیوم، دارای انواع بسیار زیادی هستند. انواع این نوع از محصولات فلزی، به‌ طور کلی شامل مواردی از قبیل شمش آلومینیومی ۵۰ پوندی، ۱۰۰ پوندی، شمش­ الومینیوم اسلب یا تختال، شمش الومینیومی تی بار و بیلت هستند.

هر کدام از انواع این شمش‌ها کاربردها و مصارف خاص خود را در صنایع گوناگون دارند. برای نمونه، شمش‌های ۵۰ پوندی الومینیوم در صنایع خودروسازی و ساخت قطعات ریختگی دارای کاربرد هستند. این در حالی است که شمش‌های ۱۰۰ پوندی آلومینیوم را می‌توانید در صنایع ساخت آلیاژها مورد استفاده قرار دهید و یا در ساخت لوازم بهداشتی از آن‌ها استفاده کنید. شمش آلومینیوم اسلب که به آن‌ها شمش‌های تختال نیز گفته می‌شود در حالت معمول، برای ساخت کویل ها کاربرد دارند و برای تولید تسمه، ورق و… نیز از این نوع از محصولات فلزی استفاده می‌کنند.

شمش تی بار یکی دیگر از انواع بسیار پرکاربرد شمش الومینیمی است. این محصول را به‌ طور معمول برای ساخت لوازم‌ خانگی مورد استفاده قرار می‌دهند و یا کابل‌ها را از طریق استفاده از آن تولید می‌کنند. از شمش الومینیوم نوع تی بار، برای تولید هدایت‌کننده‌های الکتریکی نیز استفاده می‌کنند. شمش‌های بیلت در بیشتر موارد در صنایعی از قبیل اکستروژن دارای کاربرد هستند.

از دیگر مصارف این محصولات فلزی می‌توان به صنایع حمل و نقل اشاره کرد. در این صنایع، از شمش الومینیوم در تولید قطعات اتومبیل‌ها، کامیون‌ها، هواپیماها و… استفاده می‌شود. این محصول در صنایع بسته‌بندی از قبیل قوطی‌ها، ساخت فویل ها و… نیز دارای کاربرد است. در ساخت درب و پنجره و تولید دیوارپوش های مختلف نیز از این محصولات استفاده می‌کنند. بسیاری از کالاهای پردوام از قبیل وسائل برقی و آشپزخانه نیز با استفاده از شمش الومینیوم تولید می‌شوند.

صنایع ذوب مجدد از دیگر صنایع و موارد مصرف شمش الومینیومی هستند. خطوط انتقال الکتریکی نیز این محصولات را مورد استفاده قرار می‌دهند. صنایع شیشه‌سازی نیز از شمش آلومینیومی استفاده می‌کنند.

شمش آلومینیوم
شمش آلومینیوم

شمش آلومینیوم در موارد مختلف و زیادی قابل استفاده قرار میگیرد که عبارتند از:

1- صنعت خودروسازی، استفاده از شمش آلومینیوم در صنعت خودروسازی به دلیل وزن سبک، قیمت بصرفه و کاهش آلودگی محیط زیست بسیار زیاد می باشد، زیرا کاهش وزن خودرو با کاهش مصرف سوخت رابطه مستقیم دارد و معمولا در این صنعت از شمش 50 پوندی بیشتر استفاده میشود.

2- صنعت ساختمان سازی، در این صنعت استفاده از شمش آلومینوم به دلیل مقاومت بالا در شرایط جوی مختلف، ایمن کردن ساختمان در برابر زلزله و خواص دیگری که این فلز دارد، می باشد.

3- در صنعت بسته بندی نیز به دلیل اینکه این فلز اکسیژن، رطوبت، نور و گرما را از خود عبور نمیدهد استفاده زیادی میشود.

4- صنعت هوا فضا، در این صنعت نیز به دلیل خواص گوناگون آلومینیوم برای ساخت موشک، ساخت قسمت هایی از هواپیما و … کاربرد دارد.

همچنین از شمش آلومینیوم در ساخت قوطی های فلزی، قطعه های ریخته گری، صنایع اکستروژن و … استفاده ی فراوانی میشود.

 

شمش آلومینیوم و کاربرد آن
شمش آلومینیوم و کاربرد آن

 

بهترین نوع شمش آلومینیوم

بهترین نوع شمش آلومینیوم از جمله محصولاتی است که انعطاف‌ پذیری قابل‌ توجهی دارد. قدرت بسیار بالا و وزن سبک از دیگر ویژگی‌های بهترین نوع این محصولات فلزی به شمار می‌رود. یکی از ویژگی‌های بسیار مهم این فلزات، استحکام و دوام بالای آن‌ها است. درخشندگی شمش الومینیوم نیز از دیگر ویژگی‌ها و عوامل مؤثر در کاربردهای وسیع این محصول در صنایع مختلف است.

این محصولات، شکل‌ پذیری بسیار مناسبی هم دارند. این عامل سبب می‌شود تا صنایع مختلف بتوانند این محصولات را به فرم و طرح دلخواه خود در بیاورند و در کاربردهای خود، از آن‌ها استفاده کنند. شمش آلومینیوم می‌تواند در برابر آسیب‌هایی از قبیل خوردگی از خود مقاومت نشان دهد و در برابر ترک‌ خوردگی نیز دوام داشته باشد. بهترین نوع شمش الومینیوم را می‌توانید از شرکت پارسیان الومینیوم (آلومینیوم باقرزاده) خریداری نمایید.

قیمت خرید شمش آلومینیوم

وجود چند عامل مختلف، قیمت خرید شمش الومینیوم را با تغییراتی مواجه می‌کند. از جمله عوامل مؤثر بر تعیین قیمت این محصولات می‌توان به سایز و ابعاد شمش الومینیوم اشاره کرد. نوع طراحی این نوع از شمش ­ها نیز قیمت آن­ها‌ را تغییر می‌دهد. نوع آلیاژ به‌ کار رفته در تولید این محصولات نیز در تعیین قیمت خرید شمش­ الومینیوم اثرگذار است.

ضخامتی که در فرآیند طراحی و ساخت این محصول فلزی در نظر گرفته‌ شده است، نیز قیمت آن را تغییر می‌دهد. یکی دیگر از عوامل مؤثر بر تعیین قیمت آلومینیوم وزن این محصولات فلزی است. لازم است به این نکته توجه داشته باشید که قیمت بازار فلزات، در حال حاضر تحت تاثیر برخی از نوسانات قرار می‌گیرد. این عامل، قیمت خرید شمش آلومینیوم را نیز دچار تغییر و تحولاتی می‌کند.

در صورت نیاز به مشاوره تخصصی در مورد انواع و قیمت شمش آلومینیوم با ما تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

شمش آلومینیوم از چه چیزی ساخته شده است؟

شمش آلومینیوم از ضایعات آلومینیوم ساخته می‌شود که شامل محلول آلومینا تصفیه شده است و برای تولید قطعات تخصصی بر پایه آلومینیوم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مزایای شمش آلومینیوم چیست؟

شمش آلومینیوم یک ماده فلزی سبک وزن، مقاوم در برابر فرسایش، رسانای حرارت و الکتریسیته، قابل گسترش، قابل بازیافت و سازگار با محیط زیست است.

چند قوطی آلومینیومی یک شمش درست می‌کند؟

هر شمش حاوی یک و نیم میلیون قوطی آلومینیومی است. شمش را می‌توان به هر چیزی که از آلومینیوم ساخته شده است تبدیل کرد.

5/5 - (4 امتیاز)

برای اطلاع از قیمت روز آلومینیوم با ما تماس بگیرید.

همه روزه پاسخگوی شما هستیم

اشتراک گذاری این مطلب

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

20 پاسخ

  1. بازتاب: milad
    1. سلام ابراهیم عزیز
      با توجه به نوسانات قیمت آلومینیوم در بازار قیمت های روز باهم متفاوت می باشد. شما می توانید برای اطلاع از قیمت آلومینیوم با کارشناسان ما در پارسیان آلومینیوم تماس بگیرید.

    1. سلام یاشار عزیز
      شما به ۲ روش متفاوت میتوانید ورق آلومینیوم را از مجموعه پارسیان آلومینیوم خریداری کنید:
      سفارش آنلاین
      مراجعه حضوری به فروشگاه های ما به آدرس
      فروشگاه شعبه بازار:تهران ،خیابان پامنار ، ،شماره ۱۹۷/۲
      فروشگاه شعبه غرب:اتوبان آزادگان بعد از ورودی احمدآباد مستوفی نبش گلستان۷

    1. سلام میثم عزیز
      ورق‌های آلومینیوم مجموعه ما تولید کارخانه ‌های المهدی،ایرالکو،سالکو است.

    1. سلام و درود میلاد خوش ابادی عزیز
      بله سفارش عمده شمش آلومینیوم در پارسیان آلومینیوم انجام می‌شود.

    1. سلام ودرود علی عزیز
      بله برای جلب رضایت مشتریان عزیز امکان ثبت سفارش و ارسال به شهرستان نیز در پارسیان آلومینیوم فراهم می‌باشد.

  2. سلام فرق بین شمش آلومینیوم و بلیت آلومینیوم باهم چیه؟ میشه راهنمایی بفرمایید.

  3. با سلام ثبت سفارش و ارسال شمش آلومینیوم چه مدت طول میکشه ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.

    1. سلام ودرود امیررضا حسنی عزیز
      مدت ارسال سفارش به سفارش ما و مدت زمان طی مسافت بستگی دارد. برای دریافت اطلاعات کافی در این زمینه می‌توانید با کارشناسان پارسان آلومینیوم از طریق شماره 02133115500 در تماس باشید.

  4. سلام و درود عارف عزیز
    بله خرید و و فروش عمده ورق آلومینیوم در پارسیان الومینیوم انجام می‌گیرد. جهت کسب اطلاع بیشتر می‌توانید با شماره 02133115500 تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

ورق-1050-پارس-آلومینیوم

ورق 1050 پارس آلومینیوم

یکی از انواع محصولات آلیاژی پرکاربرد در انواع صنایع ورق آلومینیوم 1050 می باشد و از قطعات فلزی که در

ورق-پارس-آلومان

ورق پارس آلومان

کارخانه ورق پارس آلومان کار یکی از تولید کنندگان خوش نام ورق آلومینیوم می باشد. ورق های آلومینیوم پارس آلومان

ورق-آلومینیوم-پارس

ورق آلومینیوم پارس

یکی از پر مصرف ترین قطعات فلزی صنایع، ورق آلومینیوم می باشد که از آلیاژ فولاد تهیه می شود. ورق

آلیاژهای پرکاربرد آلومینیوم

آلیاژهای پرکاربرد آلومینیوم

محبوب ترین آلیاژهای آلومینیوم همه کاره آلیاژهای پرکاربرد آلومینیوم : آلومینیوم بدون شک یکی از محبوب ترین فلزات است که