قیمت ورق آلومینیوم

مشاوره و استعلام لحظه ای قیمت

ورق آلومینیوم آجدار

آلومینیوم آجدار
فهرست مطالب

ورق آلومینیوم آجدار چیست

ورق آلومینیوم آجدار و یا همان ورق امباس ساخته شده از آلیاژ 3105 و آلیاژ 1050 با طرح و ظاهری برجسته می باشد که علت طرحدار بودن این ورق ها عبور از میان غلتک های طرحدار می باشد. به این صورت که شمش آلمینیم در درجه حرارت بالا ذوب می شود، در این مرحله برای افزایش مقاومت درصدی از عناصر دیگر به آن اضافه شده و آلیاژ آلومینیوم سری 1000 یا سری 3000 شکل می گیرد. سپس آلیاژ موم مانند را از میان غلتک ها عبور می دهند تا به ضخامت مورد نظر برسد. به این فرایند نورد گرم آلومینیوم گفته می شود. ورق آلومینیومی آجدار یک ورق فلزی سبک وزن با طرحی منظم از خطوط برجسته مانند راه راه مینی و دارای دنده‌هایی با طرفین شیبدار است. این ورق به نام‌های ورق چکر و دوربار نیز شناخته می‌شود. اکثر فلزات آجدار در ابتدا برای کار سخت در محیط‌های کشاورزی طراحی شده بودند، اما اکنون به محیط‌های مسکونی و تجاری بیشتری منتقل شده اند. هم چنین ورق آلومینیوم آجدار در صنعت بسیار کاربرد دارد، علت آن رنگ پذیری، شکل پذیری و مقاومت در برابر خوردگی و زنگ زدگی است همینطور وزن ورق آلومینیوم آجدار یکی از مهم ترین ویژگی های آن است که در عین استحکام بالا وزن سبکی دارد.

ورق های آجدار از طریق نورد گرم تولید می شود. عملیات نورد گرم به این صورت است که ابتدا شمش فولاد را با دمای زیاد ذوب کرده که سطح آن را کاهش و طول آن افزایش می‌یابد بعد از مرحله نورد گرم عملیات ورق های آلومینیومی را آجدار می کنند. این ورق ها مانع از سر خوردن افراد در سطوح شیب دار می شود و کاربردهای در دکوراسیون و … دارند.

ورق آلومینیوم از کجا بخریم؟ برای کسب اطلاع جهت خرید ورق آجدار الومینیم و یا قیمت ورق آلومینیوم سال 1403 می توانید با کارشناسان پارسیان آلومینیوم از طریق شماره تماس  02133115500 در تماس باشید.

ورق آلومینیوم آجدار
ورق آلومینیوم آجدار

5 مورد از ویژگی های ورق آلومینیوم آجدار

ورق آلومینیوم آجدار مورد استفاده در دکوراسیون داخلی و همچنین حمل و نقل به صورت بادامی در ابعاد زیر موجود است :

  • ضخامت 0.8 الی 5 میلیمتر
  • ابعاد استاندارد : 1200×2500 – 1000×2000
  • قابل سفارش : ابعاد دلخواه شما
  • آلیاژ استاندارد : 1050 – 3105
  • قابل سفارش : 1100 – 1200 – 3003

جهت ثبت سفارش و همچنین اطلاع از قیمت روز ورق آلومینیوم میتوانید هر روزه با کارشناسان پارسیان آلومینیوم در تماس باشید.

ورق آلومینیوم آجدار چه کاربردی در صنعت دارد؟

می‌دانیم که ورق های فلزی در صنعت کاربرد فراوانی دارند، یکی از محصولات فلزی پرکاربرد در صنایع گوناگون ورق الومینیوم آجدار است، منظور از آج، ناهمواری و اشکال برجسته سطح ورق فلزی است. چنین خصوصیتی باعث کاهش اصطکاک سطح آلومینیوم می‌شود. ورق آجدار الومینیومی را با نام ورق آلومینیومی ضد لغزش هم می‌شناسند.

هنگامی که ورق آلومینیوم آجدار شکل می گیرد، ممکن است توسط ابزارهای مختلف استفاده شود یا از طریق ماشین های مختلف ارسال شود. ورق های آلومینیوم برش داده می شوند، نورد می شوند و به اشکال و اشیاء مختلفی دستکاری می شوند که اهداف متنوعی را برآورده کنند.

در واقع بسیاری از محصولاتی که ما هر روز استفاده می کنیم از ورق آلومینیوم ساخته شده اند. ورق آلومینیوم آجدار به شکلی در موارد زیر وجود دارد:

  • کانال های HVAC
  • یخچال
  • سوله های فضای باز

برای اطمینان از اینکه فرآیند تولید ورق آلومینیوم آجدار بدون مشکل اجرا می شود، از دستگاه نورد استفاده می شود. این فرآیند قطعات فلز را صاف می کند و اطمینان حاصل می کند که آنها به اندازه دلخواه شما هستند.

جدول خواص ورق آلومینیوم آجدار

مقدار خاصیت
1050، 1100، 3003، 5052، 6061 آلیاژ
2.7 گرم بر سانتی‌متر مکعب چگالی
110 تا 310 مگاپاسکال مقاومت کششی
90 تا 270 مگاپاسکال مقاومت تسلیم
30 تا 90 HB سختی برینل
35 تا 60% IACS رسانایی الکتریکی
80 تا 90% قابلیت انعکاس نور
100% قابلیت بازیافت

ورق آجدار الومینیومی چیست؟

آلومینیوم یک فلز سبک است و به همین دلیل هم ورق آلومینیوم آجدار در دسته ورق‌های فلزی سبک قرار می‌گیرد. آلیاژ الومینیوم قابلیت شکل پذیری بالایی دارد که ورق الومینیومی آجدار نیز از این ویژگی برخوردار است و  این ویژگی باعث می‌شود که امکان ساخت قطعات مختلف و پیچیده از آن برای کاربر مهیا باشد.

از دیگر ویژگی‌های ورق الومینیومی آجدار می‌توان به نقطه ذوب پایین آن اشاره کرد که باعث می‌شود انرژی کمتر و هزینه کمتری برای ذوب آن صرف شود.

ورق‌های آلومینیومی آجدار بسته به کاربردی که دارند در رنگ، سایز، ابعاد و ضخامت های مختلف تولید می‌شوند.

ویژگی‌های ورق آلومینیوم آجدار

ورق‌های آلومینیومی آجدار عموما به صورت رول شده و در ابعاد و ضخامت های متنوع تولید می‌شوند. در تولید این ورق ها استانداردهای بین المللی از جمله ASTM B 209M و BS 1470i به کار برده می شوند.  شکل آج‌ها در این محصولات با توجه به کاربردی که دارند مختلف است و ضخامت استاندارد ورق آلومینیوم آجدار به شکل متنوع در ضخامت های 3، 5، 6، 7، 8 و 10 میلی‌متر است، تعیین ضخامت ورق آلومینیوم بستگی به انواع ورق و نوع آلومینیوم آن خواهد داشت و یکی از فاکتورهای موثر در تعیین قیمت ورق آجدار آلومینیوم محسوب می‌شود

کاربردهای ورق الومینیومی آجدار

ورق آلومینیوم آجدار با توجه به ویژگی‌هایی که دارد دارای کاربردهای متنوع و گوناگونی است. از این ورق‌ها در ساخت پله برقی و آسانسور استفاده می‌شود. همچنین از دیگر کاربردهای آن می توان به استفاده از ورق آلومینیومی آجدار در دکوراسیون داخلی اشاره کرد. این ورق‌ها علاوه بر این که سطح براق و درخشانی دارند با ایجاد اصطکاک می‌توانند عبور و مرور ایمن‌تری به همراه داشته باشند.

از ورق الومینیوم آجدار عموما برای کف سازی محیط‌هایی چون کارخانه‌های تولید آب معدنی، مواد غذایی، دارویی، گاوداری و نانوایی‌ها استفاده می شود. در چنین محیط هایی رعایت بهداشت و همچنین جلوگیری از خوردگی دو ویژگی بسیار مهمی است که سبب می شود ورق های الومینیوم آجدار نسبت به سایر گزینه‌ها در اولویت باشند.

از این محصول در کارخانه‌های کاغذسازی، تولید برق، استخراج در سواحل، تاسیسات نفتی و گازی، کارخانه‌های مواد شیمیایی و پتروشیمی، پردازش مواد زاید هسته‌ای، استخراج معادن و تولید برق نیز استفاده می‌شود.

از ویژگی‌های ورق الومینیوم آجدار می‌توان به مقاومت بالای آن اشاره کرد، به همین دلیل است که از آن به پانل‌های کفپوش و عمودی در اتوبوس‌ها، ایستگاه‌ها و پایانه‌های حمل و نقل راه آهن استفاده می‌شود.

یکی دیگر از انواع ورق آلومینیومی ورق آجدار است که درباره آن توضیح میدهیم، ورق آلومینیوم آجدار در دسته ورق های گرم با جنس st37 قرار می گیرد. بر روی سطح این محصول برجستگی هایی به اشکال مختلف اعم از شکل بادام، عدسی، لوزی یا الماس مانند برای کاهش اصطکاک سطح تعبیه شده است. برخی الگوهای ایجاد شده بر روی این محصول به گونه ای است که در هنگام بارندگی آب باران در داخل آن ها جمع می گردد. بنابراین نوع بادامی شکل با توجه به شکل خاص آن مانعی در برابر جمع شدن باران نداشته و بیشترین مصرف را در صنایع دارد. موارد مصرف این محصول بیشتر در سطوح شیب دار یا نزدیک پرتگاه جهت جلوگیری از لیز خوردن افراد و یا اشیا می باشد. در ادامه ضمن معرفی بیشتر این محصول، مطالبی در خصوص کاربرد، نحوه تولید و سایر خصوصیات آن آورده شده است.

انواع ورق آلومینیوم آجدار

ورق المینیوم آجدار در صنعت با نام هایی از قبیل ورق شطرنجی، ورق  سازی و یا ورق برجسته نیز شناخته می شود.

این محصول در جنس های آهنی، استیل، گالوانیزه و آلومینیومی در بازار موجود است. این ورق ها یکی از محصولات مهم در سبد تولیدی کارخانجات می باشد.

به دلیل جوشکاری مطلوب این محصولات در مصارف صنعتی و غیر صنعتی کاربرد زیادی دارند.

همان طور که ذکر شد این ورق بیشتر برای سطوح شیب دار و یا نزدیک پرتگاه که احتمال سر خوردن افراد وجود دارد مورد استفاده قرار می گیرد. سقف های شیروانی نمونه ای از کاربرد ورق آجدار می باشد. مصرف این محصول در کشور حدود 100000 تا 150000 تن در سال می باشد. یکی از تامین کننده های عمده این محصول شرکت فولاد مبارکه می باشد ولی ورق آجدار چین و روس نیز در کشور وارد می گردد. 

تفاوت ورق آجدار آلومینیوم با ورق آلومینیوم پرسی

از لحاظ وزن ورق های الومینیوم آجدار فابریک نسبت به ورق‌های آلمینیوم پرسی وزن بیشتری دارند. از نظر ظاهری ورق های آجدار از یک لایه آج که بر روی آن قرار گرفته شده است تشکیل شده اما ورق‌های الومینیوم پرسی تنها ورق آلومینیوم ساده و بدون آج بوده که توسط دستگاه پرس چاله‌هایی بر روی آن ایجاد شده است. ورق‌های پرسی الومینیوم در قسمت زیرین خود از فرج و خللی تشکیل شده اند اما ورق‌های آجدار المینیوم قسمت زیرین صاف و صیقلی دارند.

با توجه به آج دار بودن ورق‌های آجدار ماندگاری و دوام بالاتری نسبت به ورق‌های پرسی دارند چرا که آج‌ها از لغزش افراد و اجسام بر روی سطوح جلوگیری می‌نمایند.

وجود این ورق آجدار چیست؟

الومینیوم آجدار
الومینیوم آجدار

محصول در میان تولیدات کارخانجات ورق فولادی علاوه بر افزایش ضریب امنیت آن شرکت، سبب ورود آن به بازارهای خارجی و داخلی می گردد. با ورود ورق آلومینیوم آجدار فولاد مبارکه به بازار کشور، قیمت ورق آجدار در بازار داخلی کاهش یافت و سبب کاهش خروج ارز از کشور و امکان صادرات آن به کشورهای خارجی گردید.

در حال حاضر نوع گل بادامی بیشترین استفاده را در بازار آهن آلات دارد. کاربرد ورق آجدار همان طور که می دانید کاربرد این محصول در مکان هایی که اصطکاک کمی داشته و احتمال لیز خوردن افراد زیاد است می باشد. از دیگر کاربردهای این محصول می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • راه سازی
  • کف زمین های در حال عملیات ساخت 
  • استفاده در کف اتاق کامیون ها و وانت بارها 
  • ساخت حفاظ هایی برای مناطق حساس نظامی 
  • جداسازی و دانه بندی در خطوط تولید مواد غذایی 
  • سقف و دیواره های آسانسور 
  • کاربرد در ساخت قطعات لوازم خانگی 
  • کاربرد در ایستگاه های اتوبوس
  • پل ها 
  • ساخت پله های اضطراری 
  • ساخت دستگاه های صنعتی کارخانجات و… 

کویل آلومینیوم چیست؟

ورق آجدار چیست ؟ ورق آجدار چگونه تولید می شود؟

پروسه تولید این محصول مانند ورق سیاه می باشد. در تولید این محصول از روش نورد گرم استفاده می شود. مراحل تولید مانند نورد گرم ورق های معمولی بوده به طوری که ابتدا شمش فولاد به درون کوره های داغ فرستاده شده و پس از رسیدن به حرارت مورد نیاز و کاهش سطح مقطع، وارد مرحله آجدار شدن می گردد.

سپس ورق های آجدار با ضخامت 5.1 تا 10 میلی متر به دو صورت رول و فابریک تولید می گردد. مزایای ورق آجدار مهمترین مزیت این محصول سختی و استحکام بالای آن می باشد به طوری که با توجه به مقاومت بالای آن ها قابل استفاده در کف کشتی ها، پل ها، وانت بارها و راه سازی می باشد. همچنین ورق آجدار را می توان به راحتی تغییر شکل داد.

قابلیت جوشکاری نیز در این محصوالت باال می باشد و در مقابل لغزش نیز مقاومت بالایی دارند. ورق آجدار دارای سطح براقی بوده و با توجه به نیاز مشتریان برای برخی کاربردهای تزئینی نیز مورد استفاده قرار می گیرد. 

ورق آلومینیوم نازک چیست؟

ورق آلومینیوم آجدار

ورق آلومینیوم آجدار چیست؟

استاندارد ورق آجدار این نوع ورق معمول در ضخامت های 10-5.1 میلی متر و در ابعاد 1*2 متر و 5.1*6 و 2*6 در بازار موجود می باشد.

این ورق ها معمولا به صورت شیت در بازار عرضه میگردد ولی در برخی موارد می توان آن ها را به صورت رول فرم (کلاف یا کویل) نیز در بازار عرضه کرد.

 شرکت فولاد مبارکه ورق آجدار را با استاندارد st37 تولید می کند و سایر استانداردها نیز با توجه به سفارش مشتری می تواند تولید گردد. 

تفاوت ورق آجدار فابریک و پرسی این محصول در دو نوع فابریک و پرسی موجود می باشد 

در نوع فابریک یک لایه آج به ورق اضافه می شود ولی ورق پرسی ورقی ساده می باشد که چاله هایی بر روی آن با دستگاه ایجاد می گردد.

مشخص است که وزن ورق فابریک نسبت به وزن ورق پرسی بیشتر می باشد.

ورق آجدار آلومینیومی در دو نوع رنگی و بی رنگ موجود است. از مزایای این محصول می توان مقاومت بالایی فیزیکی و مقاومت در برابر زنگ زدگی اشاره کرد. این ورق ها به دو صورت شیت و رول در بازار موجود است. فرمینگ هایی از جمله کرکره، ذوزنقه و شادولاین می توان بر روی این ورق ها اجرا کرد.

تعیین قیمت ورق آلومینیوم آجدار چگونه است؟

تعیین قیمت ورق آلومینیوم آجدار این محصول در جنس های مختلف متفاوت است. بیشترین قیمت مربوط به ورق آجدار استیل بوده است. پس از آن به ترتیب ورق های آلومینیوم، گالوانیزه و آهنی قرار می گیرند.

اگر قصد خرید ورق آلومینیومی آجدار را دارید، حتما با کارشناسان فروش پارسیان آلومینیوم تماس بگیرید.

سوالات متداول

مزایای ورق فلزی آجدار چیست؟

نصب آسان، تطبیق پذیری، عملکرد بالا، طول عمر زیاد و ...

آیا استفاده از ورق آلومینیوم آجدار برای سقف مناسب است؟

سقف آجدار دوام بی نظیری در برابر سیستم‌های سقف سنتی دارد. این نوع با نگهداری مناسب تا 40 سال دوام می‌آورد. علاوه بر این، به دلیل اینکه از فلز ساخته شده است، 100٪ قابل بازیافت می‌باشد و آن را به یک انتخاب سازگار با محیط زیست تبدیل می‌کند.

الگوی رایج ورق آلومینیوم آجدار چیست؟

الگوی رایج در ورق آلومینیوم آجدار نوع پنج میله ای هستند که به دلیل خطوط تیزبین خود به صفحه آلومینیومی الگوی برگ بید تبدیل می‌شوند. ورق آلومینیومی طرحدار سوزنی (میله ای) به این دلیل نامگذاری شده است که شکل آن شبیه اشاره گر است.

5/5 - (9 امتیاز)

برای اطلاع از قیمت روز آلومینیوم با ما تماس بگیرید.

همه روزه پاسخگوی شما هستیم

اشتراک گذاری این مطلب

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

16 پاسخ

    1. سلام mahya عزیز
      با توجه به نوسانات قیمت آلومینیوم در بازار قیمت های روز باهم متفاوت می باشد برای اطلاع از قیمت ورق آلومینیوم آجدار با کارشناسان ما در پارسیان آلومینیوم تماس بگیرید

  1. سلام
    ورق آلومینیوم آجدار مجموعه شما تولید کدام کارخانه است؟

    1. سلام سینا عزیز
      ورق‌های آلومینیوم آجدار ما تولید کارخانه ‌های المهدی،ایرالکو،سالکو می باشد.

    1. سلام محمد عزیز
      بله مجموعه پارسیان آلومینیوم به سراسر کشور ارسال دارد.

    1. با سلام خدمت شما،
      بله جناب پارسیان آلومینیوم فروش عمده و ارسال آن به تمامی نقاط ایران را دارد. با ما تماس بگیرید. 02133115500

    1. سلام جناب یاوری،
      خیر، ورق آلومینیوم طرح دار به صورت رنگی تولید ندارد

    1. سلام احمد عزیز،
      برای خرید ورق آلومینیوم در تهران می توانید به یکی از شعب ما مراجعه نمایید و یا با شماره تلفن ها ما تماس بگیرید.
      شماره تماس : 02133115500
      شعبه 1:تهران ،خیابان پامنار ، نرسیده به منار،شماره ۱۹۷/۲
      شعبه 2:آزادگان ورودی احمدآباد مستوفی نبش گلستان۷

    1. سلام دوست عزیز با توجه به نوسانات قیمت مواد اولیه برای اطلاع از قیمت روز ورق آجدار تماس بگیرید. 02133115500

    1. ورق امباس درواقع نوعی ورق آجدار آلومینیوم است که در برخی موارد تفاوت دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

ورق-1050-پارس-آلومینیوم

ورق 1050 پارس آلومینیوم

یکی از انواع محصولات آلیاژی پرکاربرد در انواع صنایع ورق آلومینیوم 1050 می باشد و از قطعات فلزی که در

ورق-پارس-آلومان

ورق پارس آلومان

کارخانه ورق پارس آلومان کار یکی از تولید کنندگان خوش نام ورق آلومینیوم می باشد. ورق های آلومینیوم پارس آلومان

ورق-آلومینیوم-پارس

ورق آلومینیوم پارس

یکی از پر مصرف ترین قطعات فلزی صنایع، ورق آلومینیوم می باشد که از آلیاژ فولاد تهیه می شود. ورق

آلیاژهای پرکاربرد آلومینیوم

آلیاژهای پرکاربرد آلومینیوم

محبوب ترین آلیاژهای آلومینیوم همه کاره آلیاژهای پرکاربرد آلومینیوم : آلومینیوم بدون شک یکی از محبوب ترین فلزات است که