قیمت ورق آلومینیوم

مشاوره و استعلام لحظه ای قیمت

کویل آلومینیوم چیست؟

کویل آلومینیوم
فهرست مطالب

کویل‌‌های آلومینیومی از ورقه‌‌های نورد آلومینیومی ساخته می‌شوند که درون آن یک استوانه توخالی وجود دارد که مواد روی آن پیچیده می‌شوند تا مواد را ایجاد کنند.قطر داخلی آنها در طیف وسیعی از بخش‌های صنعتی استفاده می‌شوند، به این معنی که اغلب نیاز به عملیات سطحی دارند تا برای کاربردهای مختلف مناسب باشند. این فرآیند پوشش سیم پیچ می‌تواند شامل تمیز کردن، اچ کردن، رنگ آمیزی و آب بندی قبل از بازگرداندن سیم پیچ باشد.

در این مقاله به یک نوع دیگر از محصولات آلومینیوم بپردازیم بنام کویل آلومینیوم، که بدانیم چیست و چه کاربردی دارد.

کویل آلیاژی از جنس آلومینیوم میباشد که عملکرد شکل گیری عالی و بسیار مقاوم در مقابل خوردگی است، در مواردی مانند ساخت مخزن روغن در هواپیما، انواع وسایل حمل و نقل، لوله روغن، ابزار آلات، پرچ و لامپ استنت، قطعات کشتی، محفظه های الکتریکی و… کاربرد فراوانی دارد.

ورق آلومینیوم | کویل آلومینیوم

کویل های آلومینیومی

کویل قطعه ی سیم پیچی که از آلومینیوم تشکیل شده را میگویند که خلاف ورق های صاف و مسطح میباشد که با توجه به کاربرد آنها در انواع مختلف مانند بدون گرما و با گرما، از پیش رنگ شده، روکش شده با آج یا الماس تولید شوند. رده های تولید کویل های آلومینیوم ۳۰۰۳، ۵۰۵۲، ۱۱۰۰، ۸۰۱۱ میباشد. کویل ها مقاومت بالایی در مقابل استفاده ی حتی نامناسب دارند. ضخامت های تولیدی سیم پیچ از ۰.۰۰۲ تا ۰.۲۷۶ اینج و ۰.۷۹ تا ۱.۲۰ اینچ وجود دارد.

استفاده از کویل ها

کویل آلومینیوم در صنعت های مختلفی کاربرد دارد که در اینجا به برخی از آن ها اشاره میکنیم: خطوط حمل و نقل، خدمات غذایی، داروسازی، ساخت و ساز، الکترونیک، خودروسازی و…
از آنجا که آلومینیوم در مقایسه با سایر فلزات مزایای بیشتری دارد استفاده از آن نیز به صرفه تر میباشد. به عنوان مثال وزن آلومینیوم یک سوم سبک تر، غیر خورنده تر و خفیف تر از فولاد میباشد که همین امر به تنهایی یک امتیاز محسوب میشود. قدرت هدایت پذیری بالا در برابر حرارت از ویژگی های بارز کویل های آلومینیومی میباشد. چرا که فرد متخصص به راحتی بدون مقاومت بالا آن را شکل میدهد. دوام بسیار بالای آلومینیوم باعث میشود که به آسانی در کویل و ورق ها به کار میرود. همان طور که به آن اشاره کردیم وزن به شدت سبکی که آلومینیوم دارد از آن استفاده های زیادی نظیر سیم پیچی میشود.

کویل آلومینیوم
کویل آلومینیوم

کویل آلومینیوم به صورت آلیاژ

کویل آلیاژی به طور وسیعی در حمل و نقل هوایی، دکوراسیون، اسلحه ها، بسته بندی های مختلف، تجهیزات الکترونیکی استفاده میشود. این نوع کویل در ساخت پوست هواپیما، خرپا، پروانه، قاب بدنه، مخزن سوخت هواپیما و بخش های مختلف دیگری نیز کاربرد دارد. کویل های آلومینیوم تنها در صنعت هواپیما استفاده نمیشود. بلکه در حمل و نقل عمومی مانند مترو، قطارها، خودرو های مختلف، قفسه ها، رادیاتور و بسیاری از صنایع جدید نیز نقش بسزایی دارد. به طور کلی میتوان گفت همه ی محصولات آلومینیومی آن قدر در صنایع مختلف و گسترده تاثیر گذار هستند که امروز نبود این محصولات ضربه ی سنگینی به صنایع وارد میکند.

قیمت کویل آلمینیوم بسته به ابعاد، کیفیت و سایز آن متفاوت است. به طور مثال هزینه ی کویل  آلومینیومی که از روکش PVDF ساخته شده با هزینه ی کویل  آلومینیومی که از روکش PE تشکیل شده است، متفاوت میباشد. شاید در نگاه اول تفاوتی در هر دو محصول مشاهده نشود اما با بررسی کیفیت هر یک متوجه تفاوت قیمت در هر دو کویل  آلمینیومی خواهید شد.

کویل آلومینیوم

قیاس کویل مسی و  آلمینیومی

مهم ترین اختلاف نظر بین این دو  محصول آلومینیومی بر سر راندمان و قیمت آن میباشد. گرمایی که کویل مسی هدایت میکند ۳۸۵ در برابر ۲۰۵ یعنی کویل مسی چیزی حدود ۲ برابر قدرت هدایت گرمایی بیشتری نسبت به کویل الومینیومی دارد که باید گفت از راندمان بیشتری نیز برخوردار است.

در صورتی که برای صنایع خود نیاز به کویل های آلومینیوم دارید، شرکت پارسیان آلومینیوم با سابقه ی درخشان و تولید با کیفیت ترین محصولات آلومینیومی آماده ی عقد قرارداد با شرکت تولیدی شما میباشد. لازم به ذکر میباشد برای ارتباط با شرکت پارسیان آلومینیوم از طریق پل های ارتباطی ما اقدام نمایید‌. محصولات ما در ابعاد و ضخامت های مختلفی به بازار عرضه میگردد تا مشتریان عزیز به راحتی محصول مورد نیاز خود را تامین نمایند.

برای کسب اطلاعات بیش تر در رابطه با کویل آلومینیوم و دیگر محصولات مانند قیمت ورق آلومینیوم، ورق پلی کرافت آلومینیوم، ورق آلومینیوم رنگی و … می توانید با آلومینیوم باقرزاده در تماس باشید.

سوالات متداول

کویل آلومینیومی چگونه ساخته می‌شود؟

کویل‌‌های آلومینیومی را می‌توان از طریق فرآیند ذوب و تنظیم ترکیب فلز، یا با استفاده از دستگاه ریخته گری افقی یا با استفاده از ورق‌‌های نورد گرم به دست آمده از دستگاه ریخته گری عمودی ناپیوسته، به دست آورد.

کویل چگونه طراحی می‌شود؟

سیم پیچ (کویل)، در یک مدار الکتریکی، یک یا چند پیچ، معمولاً تقریباً دایره ای یا استوانه ای، از سیم حامل جریان که برای تولید میدان مغناطیسی یا ایجاد مقاومت الکتریکی یا اندوکتانس طراحی شده است.

مزایای کویل آلومینیوم چیست؟

برخی از مزایای کویل‌‌های فولادی عبارتند از دوام، شکل پذیری، مقرون به صرفه بودن، توانایی مقاومت در برابر گرمای شدید و نگهداری آسان

به این مطلب امتیاز دهید

برای اطلاع از قیمت روز آلومینیوم با ما تماس بگیرید.

همه روزه پاسخگوی شما هستیم

اشتراک گذاری این مطلب

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

6 پاسخ

    1. سلام مهیار عزیز
      با توجه به نوسانات قیمت آلومینیوم در بازار قیمت های روز باهم متفاوت می باشد. شما می توانید برای اطلاع از قیمت کویل آلومینیوم با کارشناسان ما در پارسیان آلومینیوم تماس بگیرید.

    1. سلام جعفر عزیز
      بسته به میزان سفارشات بازه ی ارسالی متفاوت است. برای دریافت اطلاعات بیش تر در مورد نحوه و زمان ارسال می توانید با مجموعه پارسیان آلومینیوم در تماس باشید.

    1. سلام ایمان عزیز
      شما به ۲ روش متفاوت میتوانید ورق آلومینیوم را از مجموعه پارسیان آلومینیوم خریداری کنید:
      سفارش آنلاین
      مراجعه حضوری به فروشگاه های ما به آدرس
      فروشگاه شعبه بازار:تهران ،خیابان پامنار ، ،شماره ۱۹۷/۲
      فروشگاه شعبه غرب:اتوبان آزادگان بعد از ورودی احمدآباد مستوفی نبش گلستان۷

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

آلیاژهای پرکاربرد آلومینیوم

آلیاژهای پرکاربرد آلومینیوم

محبوب ترین آلیاژهای آلومینیوم همه کاره آلیاژهای پرکاربرد آلومینیوم : آلومینیوم بدون شک یکی از محبوب ترین فلزات است که

آلومینیوم در لوازم خانگی

آلومینیوم در لوازم خانگی

آلومینیوم در صنعت لوازم خانگی آلومینیوم جزء فلزات اثربخش و مهم روی زمین است که سومین فلز در دنیا به