قیمت ورق آلومینیوم

مشاوره و استعلام لحظه ای قیمت

قیمت ورق آلومینیوم

قیمت ورق آلومینیوم
فهرست مطالب

آلومینیوم فلزی نقره‌ای رنگ و با چگالی کم است. در انواع زیادی از برنامه‌های تجاری استفاده‌ میشود. نوع بدون آلیاژ شکل پذیر است، استحکام متوسطی از خود دارد.

ورق های آلومینیومی نقش بسیار مهمی در صنایع ساختمان سازی و… دارد در این مقاله درباره،قیمت، عوامل تعیین کننده قیمت و انواع ورق آلومینیوم  می‌پردازیم.

قیمت ورق الومینیوم

امروزه استفاده از ورق آلومینیوم در صنعت‌های مختلفی از تولید غذا و محصولات غذایی گرفته تا صنعت ساخت و ساز کاربردهای بسیاری دارد. استحکام و کارایی بالای این محصول سبب گردیده تا بسیار مورد توجه قرار بگیرد. وجود چنینی تنوعی با چنین کاربردهای فراوانی سبب گردیده تا قیمت ورق آلومینیوم نیز بر اساس کاربردها و ویژگی‌های ساختاری آن‌ها متفاوت باشد.

از آنجا که به طور گسترده‌ای از این عنصر فلزی در صنایع مختلف استفاده می‌شود، روزانه تولید انبوهی از این ورق روانه بازارهای مختلف می‌گردد. در ادامه با همراه باشید تا با قیمت ورق الومینیوم و عوامل تأثیر گذار در تعیین قیمت آن بیشتر آشنا شوید.

عوامل تعیین کننده قیمت ورق الومینیوم

قیمت ورق آلومینیوم

همانطور که اشاره شد عوامل متعددی در تعیین تعرفه ورق آلومینیوم تاثیر گذار هستند.

از مهم‌ترین عاملی که در قیمت ورق آلومینیوم تأثیر گذار است می‌توان به شرایط موجود در روز به نسبت صنعت مورد استفاده آن باشد.

در ادامه تمامی عوامل تأثیر گذار در هزینه ورق آلومینیوم شرح داده شده است.

  •       همانطور که می‌دانید آلومینیوم به صورت خام در طبیعت وجود ندارد و باید با استفاده از مراحل استخراج و ذوب کانی‌های دیگر، صورت خام آلومینیوم را به دست آورد. چنین پروسه‌ای نیاز به حرارت بالا برای ذوب و استخراج آلومینیوم دارد که در نهایت نیز برای شکل دهی و استفاده از آن و تبدیل به ورقات و صفحات با ضخامت‌های مختلف نیاز به حرارت بالایی برای ذوب دارد. حرارت بالا میزان سوخت و انرژی بالایی نیز نیاز دارد که بنابر قیمت روز سوخت و حتی افزایش هزینه‌های برق می‌تواند در قیمت نهایی آلومینیوم تأثیر گذار باشد.
  •       از آنجا که از آلومینیوم به طور گسترده‌ای در صنعت حمل و نقل و همچنین هوا و فضا کاربردهای بسیاری دارد، با گسترش دامنه این عرصه نیز استفاده از آن بیشتر و در نهایت در قیمت ورق الومینیوم تأثیر گذار خواهند بود.
  •       قیمت جهانی آلومینیوم، در میان تمامی موارد تاثیرگذار در قیمت آلومینیوم قیمت جهانی در این عنصر را نمی‌توان نادیده گرفت. تغییر جهانی قیمت آلومینیوم به راحتی قیمت آن را در تمامی جهان تحت تأثیر قرار می‌دهد.
  •       بالا و پایین رفتن قیمت ارز این روزها به راحتی روی قیمت هر چیزی که فکرش را بکنید تأثیر گذار خواهد بود، که قیمت ورق الومینیوم نیز مستثنی از این قاعده نیست. از آنجا که ما در ایران زندگی می‌کنیم با کوچک‌ترین تغییرات در قیمت ارز، هزینه ورق آلومینیوم نیز تغییر خواهد کرد. به همین دلیل باید برای مطلع شد از تعرفه ورق آلومینیوم از قیمت روز آن باخبر باشید.
  • عوامل دیگر:

  •       کارخانه‌های تولید کننده آلومینیوم نیز در قیمت نهایی آن‌ها بی تاثیر نیستند. کارخانه‌های تولیدی نیز بر اساس شرایط و تعرفه‌های خود قیمت مشخصی دارند. افزایش نیاز به ورق آلومینیوم و محصولات آن، سبب افزایش رقابت میان تولیدکنندگان در این عرصه گردیده است که گاهاً با رقابت آن‌ها با هم با قیمت‌های کاملاً متفاوتی مواجه خواهید شد
  •       ضخامت ورق‌های آلومینیومی بر اساس نحوه کاربرد و مقاومت آن‌ها نیز متفاوت است. میزان ضخامت آن‌ها به صورت مستقیم در قیمت آن تاثیر گذار خواهد بود.
  •       هزینه مواد خام و اولیه نیز جزو عواملی است که قیمت انواع ورق آلومینیوم را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد. قیمت مواد اولیه پایه بر اساس هزینه‌های استخراج نیز توسط معادن و کارخانه‌های مربوطه می‌تواند بر اساس هزینه‌های خود متفاوت باشند.
  •       هزینه‌های حمل و نقل می‌تواند بسیار حائز اهمیت باشد. هزینه‌های حمل نقل از حمل مواد استخراج شده و پایه در معادن تا کارخانه، هزینه حمل آن‌ها از کارخانه تا کارگاه‌های ساخت و ساز و در نهایت حمل آن‌ها تا رسیدن به دست فروشندگان و مصرف کنندگان می‌تواند در تعیین هزینه‌های نهایی بسیار مؤثر باشند. چرا که با خرید از تولیدکنندگان معتبری همچون پارسیان آلومینیوم می‌توانید هزینه‌های اضافی را حذف کنید.
  •       امان از این تورم که قیمت همه چیز از گوجه تا ورق آلومینیوم را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد. تورم از مهم‌ترین معضلات اقتصادی در کشور محسوب می‌شود. با افزایش روند تورم‌ها متاسفانه قیمت ورق الومینیوم نیز افزایش پیدا خواهد کرد. با افزایش تورم در صورت وارد کردن مواد اولیه و ورق‌های آلومینیوم نیز به طور قطع، هزینه ورق آلومینیوم نیز افزایش پیدا خواهد کرد.
  •       با کاهش ارزش پول ملی و در مقابل افزایش ارزش دلار، هر روز بر قیمت انواع ورق آلومینیوم نیز افزوده می‌شود.

معرفی انواع ورق آلومینیوم

ورق‌ آلومینیوم دارای کاربردهای بسیاری هستند. از جمله کاربرد آن می‌توان به استفاده در صنعت هوافضا به خصوص ساخت بدنه هواپیما، حمل و نقل در ساخت بدنه اتومبیل‌ها، صنعت بسته بندی، ساخت و ساز، نمای ساختمان و … اشاره کرد. همین کاربردهای متفاوت سبب تفاوت در ظاهر ساختاری آن‌ها نیز گردیده است. از جمله انواع ورق آلومینیوم از نظر ظاهر می‌توان به ورق آلومینیوم ساده، آجدار، ورق‌های رنگی، ورق کامپوزیتی، ورق فرم دار، ورق آلومینیوم امباس و لوزی، ورق‌های پانچ شده و ورق‌های خش دار اشاره نمود.

قیمت ورق‌ الومینیوم بر اساس انواع آن‌ها که ذکر شد متفاوت هستند.

قیمت ورق آلومینیوم

قیمت انواع ورق آلومینیوم

در زیر لیستی از جدیدترین قیمت ورق الومینیوم در ضخامت‌های مختلف را با قیمت عمده و خرده فروشی برای شما شرح داده شده است.

نام ضخامت (میلی متر) حالت قیمت عمده فروشی قیمت خرده فروشی
ورق آلومینیوم 0.3 تا 0.4 شیت/ رول 1040000 1070000
ورق آلومینیوم 4 تا 0.5 شیت/ رول 1040000 1070000
ورق آلومینیوم 2/1 سفید یخچالی 1050000 1080000
ورق آلومینیوم 5 شیت/ رول 1060000 1090000
ورق آلومینیوم 6-7 شیت/ رول 1140000 1180000
ورق آلومینیوم 8-100 شیت/ رول 1230000 1250000
ورق آلومینیوم آجدار شیت/ رول 1060000 1090000
ورق آلومینیوم کامپوزیت شیت/ رول 9000000 9700000

خرید ورق آلومینیوم از پارسیان آلومینویم

قیمت ورق آلومینیوم

مجموعه پارسیان آلومینیوم طیف گسترده‌ای از محصولات آلومینیومی مانند ورق کامپوزیت آلومینیوم، ورق آلومینیوم سینوسی و …را ارائه‌ میدهد.

اگر می‌خواهید با حذف تمامی واسطه‌ها هزنیه‌های اضافی را در نهایت حذف کنید، می‌توانید با مراجعه به درگاه اینترنتی پارسیان به آدرس https://www.parsianaluminum.com/ با مشاهده نمونه کارها و همچنین دریافت مشاوره رایگان، مناسب‌ترین ورق آلومینیوم را بر اساس نیاز خود با مناسب‌ترین قیمت ورق الومینیوم خریداری نمایید. برای خرید از پارسیان می‌توانید هم به صورت حضوری و هم مراجعه به سایت پارسان آلومینیوم اقدام به خرید انواع ورق‌های آلومینوم باکیفیت نمایید، درحالی که در کمترین زمان ممکن آن را در محل مورد نظر خود تحویل خواهید گرفت.

برای دریافت اطلاعات بیش تر در این رابطه با این مجموعه در تماس باشید.

سوالات متداول

عوامل تعیین کننده قیمت آلومینیوم چیست؟

وزن آلومینیوم، میزان رقابت در بازار، قیمت روز، روندهای صنعت و ...

چگونه‌ میتوان کیفیت ورق‌های آلومینیومی را تشخیص داد؟

شکل پذیری، قابلیت جوشکاری، ماشینکاری، مقاومت در برابر خوردگی، عملیات حرارتی، استحکام – قدرت

گریدهای مختلف ورق آلومینیوم چیست؟

آلومینیوم در سه نوع اصلی وجود دارد: 1100، 3003 و 6061 . درجه آلومینیوم کاربرد نهایی و قیمت آن را تعیین‌ میکند. به عنوان مثال، 1100 یک ماده ارزان‌تر از 6061 است، اما نمی‌توان از آن برای کاربردهای با دمای بالا مانند ظروف پخت و پز یا درب قابلمه استفاده کرد.

به این مطلب امتیاز دهید

برای اطلاع از قیمت روز آلومینیوم با ما تماس بگیرید.

همه روزه پاسخگوی شما هستیم

اشتراک گذاری این مطلب

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

6 پاسخ

    1. سلام حجت عزیز
      بله، مجموعه پارسیان آلومینیوم به سراسر کشور ارسال دارد. برای دریافت اطلاعات بیش تر می توانید با کارشناسان ما در تماس باشید.

    1. سلام سیاوش عزیز
      بله امکان خرید عمده ورق آلومینیوم در مجموعه پارسیان آلومینیوم وجود دارد. برای کسب اطلاعات بیش تر با کارشناسان ما در پارسیان آلومینیوم در تماس باشید.

    1. سلام آرمان عزیز
      ورق‌های آلومینیوم مجموعه ما تولید کارخانه ‌های المهدی،ایرالکو،سالکو است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

آلیاژهای پرکاربرد آلومینیوم

آلیاژهای پرکاربرد آلومینیوم

محبوب ترین آلیاژهای آلومینیوم همه کاره آلیاژهای پرکاربرد آلومینیوم : آلومینیوم بدون شک یکی از محبوب ترین فلزات است که

آلومینیوم در لوازم خانگی

آلومینیوم در لوازم خانگی

آلومینیوم در صنعت لوازم خانگی آلومینیوم جزء فلزات اثربخش و مهم روی زمین است که سومین فلز در دنیا به