قیمت ورق آلومینیوم

مشاوره و استعلام لحظه ای قیمت

مزایای استفاده از آلومینیوم

مزایای استفاده از آلومینیوم
فهرست مطالب

مزایای آلومینیوم شامل چه ویژگی هایی است؟

از مزایای استفاده آلومینیوم می توان گفت: آلومینیوم تقریباً همیشه برای بهبود خواص آن آلیاژ می شود. معمولاً در صنایع حمل و نقل، ساخت و ساز و بسته بندی استفاده می شود.

آلومینیوم یک فلز بسیار همه کاره با تعدادی مزایا از جمله وزن سبک و انعطاف پذیری، مقاومت در برابر خوردگی، رسانایی الکتریکی و حرارتی، قابلیت بازتاب و شکل پذیری، نفوذ ناپذیری و قابلیت بازیافت است. همچنین رایج ترین فلز در پوسته زمین آلومینیوم است. ترکیبی از تمام این خواص شگفت انگیز، آلومینیوم را به ماده انتخابی برای بسیاری از بازارها و کاربردها تبدیل می کند: خودروسازی، هوافضا، ساخت و ساز، انرژی، دریایی، صنایع غذایی و بسیاری دیگر.

در این مقاله قصد داریم که به چند مورد از مزایای آلومینیوم ، از تولید تا پایان چرخه عمر آلومینیوم و کاربرد استفاده از فلز آلومینیوم که پر کاربرد ترین فلز بشمار می رود بپردازیم، فلز آلومینیوم در جهان یکی از فلزات با اهمیت موجود می باشد که بعد از آهن بالاترین کاربرد را در صنایع مختلف دارد. از صنایعی که فلز آلومینیوم را بسیار زیاد استفاده میکنند میتوان به صنایع ساختمانی، صنایع هوا فضا، صنایع خودرو سازی، صنایع کشتی سازی، صنایع بسته بندی، حمل و نقل و … اشاره کرد.

هر کدام ازاین صنایع از انواع ورق آلومینیوم در شکل ها و طرح های مختلف و رنگ های متنوع استفاده میشود که همیشه از گذشته تا به حال استفاده از این فلز مورد استقبال همه قرار گرفته است. شما می توانید از پارسیان آلومینیوم ورق آلومینیوم عمده خریداری نمایید برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان فروش ما تماس بگیرید 02133115500

کاربرد های آلومینیوم

آلومینیوم یک ماده منحصر به فرد و همچنین سومین عنصر فراوان در جهان است، به همین دلیل برای کاربردهای متعدد، از اجزای تزئینی خانه گرفته تا اجزای حیاتی ایمنی، ایده آل است و کاربردهای آن همچنان در حال گسترش است.

وزن

آلومینیوم در مقایسه با سایر مواد مانند فولاد، آهن، مس یا روی ماده بسیار سبکی است. چگالی آن حدود 1/3 فولاد (2.7 گرم بر سانتی متر مکعب) است به همین دلیل است که آلومینیوم در صنعت خودروسازی و هوافضا محبوبیت زیادی به دست آورده است، زیرا حمل و نقل آن بسیار آسان است و ارزان است و همچنان از پایداری بالایی برخوردار است همچنین خودروهای سبک تر عملکرد بهتری دارند.

مقاومت در برابر خوردگی

آلومینیوم به طور طبیعی با تشکیل یک لایه اکسید در سطح خود هنگام تماس با جو که از خوردگی بیشتر جلوگیری می کند، از خود محافظت می کند این لایه در محدوده pH 4 تا 9 پایدار است و به طور خود به خود در صورت آسیب بازسازی می شود و بنابراین عمر طولانی تری به آلومینیوم می دهد.

استحکام – قدرت

آلومینیوم به خودی خود استحکام کششی بالایی ندارد اما می توان آن را به راحتی با مواد دیگری مانند سیلیکون یا مس (از جمله موارد دیگر) آلیاژ کرد تا این خاصیت را افزایش دهد. همچنین در هوای سرد استحکام را افزایش می دهد و در عین حال چقرمگی خود را حفظ می کند، کاری که فولاد انجام نمی دهد.

رسانایی

آلومینیوم به دلیل وزن سبکی که دارد دارای رسانایی حرارتی سه برابر بیشتر از فولاد است که آن را تبدیل کننده حرارت عالی می کند.

همچنین می تواند دو برابر وزن مس، الکتریسیته را هدایت کند.

در حال پردازش

تقریباً همه روش ها را می توان با آلومینیوم استفاده کرد (ماشینکاری، جوشکاری، شکل دهی، اکسترود کردن) و در اکثر مواقع پردازش آن نسبت به سایر فلزات آسان تر است.

سازگار با محیط زیست

آلومینیوم نقطه ذوب بسیار پایینی دارد بنابراین می توان آن را به راحتی ذوب کرد و 100 درصد آن را می توان مجددا استفاده کرد.

آلومینیوم در بسیاری از محصولات مختلف یافت می‌شود. در لپ‌تاپ‌های مختلف، تلویزیون‌های صفحه تخت، قاب‌های محافظ و حتی در مبلمان یافت می‌شود. علاوه بر مشخصات فنی، دلیل خوبی برای این امر وجود دارد: آلومینیوم بادوام است.

آلومینیوم یک ماده بادوام است. نه فقط در محصولات مصرفی؛ همچنین یک راه حل بادوام در ساخت و ساز را تشکیل می‌دهد. چگونه است؟ در این مقاله به همه جنبه ها، از تولید تا پایان چرخه عمر خواهیم پرداخت.

 

استخراج آلومینیوم

آلومینیوم به شکل سنگ معدن بوکسیت استخراج می‌شود. سالانه 30 کیلومتر مربع از سطح جدید برای استخراج استفاده می‌شود. بیشترین بخش از سطح آن را مناطق جنگلی تشکیل می‌دهد. به منظور به حداقل رساندن تأثیر بر چشم انداز، طرح‌‌‌های احیاء تهیه شده است.

تحولات مثبت در مورد مصرف انرژی

بنابراین دوام در استخراج آلومینیوم نقش اساسی دارد. چرا این نوع فلز با چنین مقاومتی مواجه می‌شود؟ یک مانع بزرگ برای مخالفان آلومینیوم مصرف بالای انرژی در طول تولید است. تولید آلومینیوم یک فرآیند انرژی بر است. 3.5 درصد از انرژی مصرفی جهانی در تولید آلومینیوم اولیه استفاده می‌شود. خوشبختانه تحولات مثبتی در این زمینه وجود دارد: طبق گزارش CAB، مقدار انرژی مورد نیاز از سال 1900 تا 70 درصد کاهش یافته است. همچنین از منابع انرژی پاک مانند نیروگاه آبی استفاده بیشتری می‌شود.

CAB همچنین دیدگاه جالبی در این مورد ارائه می‌دهد: اگرچه مصرف انرژی در تولید بالا است، اما مهم است که آن را با طول عمر آن جبران کنیم. اگر به دوام آلومینیوم نگاه کنیم، می‌توان انرژی مورد نیاز را در چشم انداز قرار داد. در صنعت ساخت و ساز، آلومینیوم برای چندین دهه دوام می‌آورد. در آن بخش، طول عمر حتی کمتر از 60 سال ارزش قطعی دارد. این قابل توجه است! انرژی اولیه مورد نیاز را در تمام این سالها پخش کنید، آنقدرها هم بد نیست.

و بعد از این 60 سال چه اتفاقی می‌افتد؟ بعدش واقعا جالب میشه! زیرا آلومینیوم به ویژه قابل بازیافت است.

 

مزایای استفاده از آلومینیوم
مزایای استفاده از آلومینیوم

بازیافت آلومینیوم در حال افزایش است، هزینه بسیار کمتر

اگرچه تولید اولیه نیاز به انرژی بالایی دارد، اما در بازیافت آلومینیوم این مقدار بسیار کمتر است! تولید ثانویه به 95 درصد انرژی کمتری نسبت به تولید اولیه نیاز دارد. برای بازیافت نیازی به الکترولیز نیست. این مرحله تا حد زیادی انرژی‌زاترین مرحله است. مرحله بعدی، ذوب آلومینیوم، به انرژی بسیار کمی نیاز دارد.

فقط نیاز به انرژی کم نیست که بازیافت را جذاب می‌کند، بلکه آلومینیوم دارای خاصیت بسیار ویژه‌‌ای  ‌است: می‌توان آن را به طور مکرر بدون تخریب بازیافت کرد! فرآیند بازیافت تاثیری بر کیفیت آلومینیوم ندارد. این جنبه باعث دوام بیشتر مواد می‌شود. و این ما را مستقیماً به نقطه بعدی می‌رساند: چرخه زندگی.

چرخه زندگی

چیزی که آلومینیوم را به یک ماده بادوام تبدیل می‌کند، کل چرخه زندگی است. همانطور که قبلاً اشاره شد، آلومینیوم در صنعت ساختمانی طول عمری برابر با چند دهه دارد. سالهای بی شماری می‌گذرد تا این ماده به پایان عمر خود برسد. و در پایان چرخه زندگی چه اتفاقی می‌افتد؟ پس از آن، بزرگترین بخش آلومینیوم دوباره مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به گفته مرکز آلومینیوم، هنگام تخریب کارهای ساختمانی، بیشترین سهم بازیافت می‌شود. تنها 6 درصد از آلومینیوم استفاده شده دیگر قابل استفاده یا بازیابی نیست. CAB همچنین این موضوع را با  مطالعه‌‌ای  ‌که توسط دانشگاه دلفت انجام شده است، تکرار می‌کند. نشان می‌دهد که بین 92 تا 98 درصد آلومینیوم مورد استفاده در پایان چرخه عمر قابل استفاده است.

بنابراین پایان طول عمر واقعاً پایان ماده نیست. به لطف تولید ثانویه می‌تواند عمر طولانی و جدیدی داشته باشد. عمر طولانی و سطح بالای استفاده مجدد، آلومینیوم را به محصولی بادوام تبدیل کرده است. به گفته موسسه بین المللی آلومینیوم ، 75 درصد از کل آلومینیوم تولید شده هنوز به طور فعال مورد استفاده قرار می‌گیرد. این موضوع چیزهای زیادی در مورد دوام و قابلیت بازیافت مواد می‌گوید!

تعمیر و نگهداری کم

یک مزیت اضافی سطح پایین نگهداری مورد نیاز مواد است. مرکز آلومینیوم می‌گوید، برای مثال، برای قاب‌‌‌های آلومینیومی، تمیز کردن دوره‌‌ای  ‌ساده کافی است. اثرات زیست محیطی در طول دوره استفاده کم است. این در مقایسه با سایر مصالح ساختمانی که نیاز به تعمیر و نگهداری بیشتری دارند، در این مرحله سود بیشتری به همراه دارد.

 

مزایای استفاده از آلومینیوم
مزایای استفاده از آلومینیوم

قابلیت استقرار آلومینیوم در ساخت و ساز

ورق آلومینیوم به دلیل طول عمر طولانی، قابلیت بازیافت بالا و نیازهای نگهداری کم، به عنوان یک محصول بادوام در بخش ساخت و ساز بسیار مناسب است. نیازهای انرژی در ابتدا زیاد به نظر می‌رسند، اما به سرعت با در نظر گرفتن چرخه زندگی مورد توجه قرار می‌گیرند. علاوه بر این، بازیافت انرژی بسیار کمتری نیاز دارد بدون اینکه بر کیفیت آلومینیوم تأثیر بگذارد. این امر آلومینیوم را به گزینه‌‌ای  ‌عالی برای انواع کاربردها در ساخت و ساز تبدیل می‌کند، برای حال و آینده.

خواص و ویژگی های مثبت فلز آلومینیوم

از ویژگی هایی که این فلز را در اولویت مصرف قرار داده است میتوان به سبکی آن نسبت به دیگر فلزات اشاره کرد، همچنین این فلز به دلیل مقاومت و استحکام بالایی که در برابر فشار و تحمل وزن دارد در صنعت ساختمانی و ساخت قطعات سنگین کاربرد فراوانی دارد، این فلز به دلیل اینکه عایق گرما و سرما بوده برای صرفه جویی در مصرف انرژی در ساختمان ها بسیار استفاده می شود و مقاومت این فلز در برابر خوردگی و پوسیدگی و زنگ زدگی باعث شده است تا در مناطق مختلف با شرایط آب و هوایی گوناگون مورد استفاده عموم قرار گیرد و عمر بالای آلومینیوم در مصرف هزینه ها هم صرفه جویی میکند، علاوه بر اینکه نسبت به دیگر فلزات قیمت پایین تری هم دارد و به راحتی مورد بازیافت قرار میگیرد و آسیب کمتری به محیط زیست میزند، استفاده از این فلز در ساخت نماهای ساختمانی، در مکان های عمومی مانند بیمارستان ها، ورزشگا ها، استخر، مترو و اتوبوس و صنعت حمل و نقل، ساخت کشتی ها، قطعات خودرو، اسلحه سازی و … بسیار مناسب می باشد، همچنین ظروف آلومینیومی در بازار قیمت مناسبی دارند و به دلیل سبکی و پخش زودتر حرارت در این ظروف بسیار مورد استفاده قرار میگیرند.

برخی از معایب آلومینیوم به شرح زیر است: – اگرچه چکش خواری آن دارای اهمیت است ، اما این کیفیت خاص آلومینیوم نیز می تواند در برابر آن عمل کند. شکننده است و چکش خوار نیست رنگ سرد و غیرجذابی دارد (اگرچه جذابیت صرفاً ترجیح شخصی است. رسانایی آن 235 وات کلوین در هر متر است. بدتر از همه این است که طعم خود را به بسیاری از غذاها و مایعات موجود در آن می دهد.در مقایسه با فولاد، بیشتر مستعد خراشیدگی و آسیب است در مقایسه با فولاد با استحکام یکسان و گران قیمت نیست.

نتیجه

ما در این مقاله در مورد مزایای استفاده از آلومینیوم صحبت کردیم شما می توانید برای کسب اطلاعات بیش تر در رابطه با قیمت ورق آلومینیوم و سفارش انواع ورق آلومینیوم مانند ورق پلی کرافت آلومینیوم، ورق کامپوزیت آلومینیوم و … با کارشناسان پارسیان آلومینیوم در تماس باشید.

سوالات متداول

مزایای عمده استفاده از آلومینیوم چیست؟

مقاوم در برابر خوردگی، مقاومت استثنایی در برابر آب و هوا، در برابر اثرات مخرب اشعه ماوراء بنفش مصون است، این ویژگی ها طول عمر آلومینیوم را افزایش میدهد.

چرا از آلومینیوم در کاربرد‌های ساختمانی استفاده‌ می‌شود؟

استحکام ساختاری آلومینیوم یکی از بزرگترین مزایای آن در کاربرد ساختمانی است،مقاومت آلومینیوم در برابر خوردگی یکی دیگر از دلایل بهینه بودن این ماده برای ساختمان سازی‌ می‌باشد.

مزایای درب‌های ساخته شده از آلومینیوم چیست؟

پایداری ساختاری، عایق صوتی و حرارتی برجسته، حفاظت عالی در برابر سرقت، عمر مفید بسیار طولانی و گزینه‌های طراحی تقریبا نامحدود

5/5 - (1 امتیاز)

برای اطلاع از قیمت روز آلومینیوم با ما تماس بگیرید.

همه روزه پاسخگوی شما هستیم

اشتراک گذاری این مطلب

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

6 پاسخ

    1. سلام سبحان عزیز
      با توجه به نوسانات قیمت آلومینیوم در بازار قیمت های روز باهم متفاوت می باشد. شما می توانید برای اطلاع از قیمت ورق آلومینیوم با کارشناسان ما در پارسیان آلومینیوم تماس بگیرید.

    1. سلام تیرداد عزیز
      بله امکان خرید عمده ورق آلومینیوم در مجموعه پارسیان آلومینیوم وجود دارد. برای کسب اطلاعات بیش تر با کارشناسان ما در پارسیان آلومینیوم در تماس باشید.

    1. سلام پژمان عزیز
      بله، مجموعه پارسیان آلومینیوم به سراسر کشور ارسال دارد. برای دریافت اطلاعات بیش تر می توانید با کارشناسان ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

آلیاژهای پرکاربرد آلومینیوم

آلیاژهای پرکاربرد آلومینیوم

محبوب ترین آلیاژهای آلومینیوم همه کاره آلیاژهای پرکاربرد آلومینیوم : آلومینیوم بدون شک یکی از محبوب ترین فلزات است که

آلومینیوم در لوازم خانگی

آلومینیوم در لوازم خانگی

آلومینیوم در صنعت لوازم خانگی آلومینیوم جزء فلزات اثربخش و مهم روی زمین است که سومین فلز در دنیا به