قیمت ورق آلومینیوم

مشاوره و استعلام لحظه ای قیمت

پروفیل آلومینیوم و کاربرد آن

پروفیل آلومینیوم و کاربرد آن
فهرست مطالب

آلومینیوم یک فلز بسیار پر کاربرد در صنعت میباشد که داراری خواص منحصر به فرد مانند مقاوم در برابر خوردگی، وزن سبک، قابلیت شکل پذیری و استحکام بالا می باشد. این فلز در انواع و اشکال مختلفی مورد استفاده صنعت گران قرار میگیرد. به عنوان مثال ورق آلومینیوم، ورق رنگی آلومینیوم، ورق امباس آلومینیم، ورق نقش برجسته آلومینیوم و… .یکی دیگر از انواع مورد استفاده این فلز، پروفیل آلومینیوم است. پروفیل آلومینیوم در صنعت و ساختمان سازی بسیار مورد استفاده قرار میگیرد به عنوان مثال اکثر درب و پنجره ها از این پروفیل ساخته شده اند. پروفیل یا اکستروژن آلومینیومی که “قاب آلومینیومی” نیز نامیده‌‌‌ می‌شود، از فرآیند اکستروژن ساخته‌‌‌ می‌شود و در بافت‌‌‌‌ها و رنگ‌‌‌‌ها مختلف وجود دارد. فرایند تولید پروفیل با استفاده از بیلت آلومینیوم صورت میگیرد که ابتدا در فشار و حرارت بالا قرار میگیرد و سپس از قالب هایی عبور میکند تا شکل نهایی را به خود بگیرد. پروفیل ها قطعاتی با طول بلند و سطح مقطع معین هستند که در ضخامت و ابعاد متفاوتی تولید میشوند. ضخامت پروفیل بر وزن پروفیل آلمینیم تاثیر گذار است و در نهایت قیمت پروفیل آلومینیوم را تحت تاثیر قرار می دهد. هم چنین این پروفیل ها در انواع مختلفی تولید میشوند. انواع پروفیل آلومینیوم: پروفیل آلومینیوم شیار دار، پروفیل آلومینیوم ریلی، پروفیل آلومینیوم قوطی، پروفیل آلومینوم آنودایز و… که هر کدام از این مدل ها در ضخامت تفاوت دارند. برای اطلاع از قیمت هر کیلو پروفیل آلومینیوم با پارسیان آلومینیم تماس بگیرید. ما در این مجموعه با فروش انواع ورق آلومینیوم و پروفیل آلومینیوم از برند های سالکو، المهدی و… قدمی در راستای یاری به صنعتگران برداشته ایم. در صورت نیاز به خرید پروفیل آلومینوم تماس بگیرید. 02133115500

در این مقاله قصد داریم تا کمی درباره پروفیل آلومینیوم و کاربرد آن بپردازیم، فلزات مختلفی با خواص الکتریکی و شیمیایی در صنعت وجود دارد که فولاد و آلومینیوم از پرکاربرد ترین و محبوب ترین آن ها بشمار می رود.

پروفیل آلومینیوم در زمینه‌‌‌‌های مختلف مورد استفاده قرار‌‌‌ می‌گیرد زیرا این فلز دارای ویژگی‌‌‌‌های زیر است:

  • قوی و پایدار
  • چکش خوار ‌‌‌ می‌توان آن را به راحتی ریخته گری و ماشین کاری کرد
  • یک هادی خوب
  • غیر مغناطیسی
  • قابل بازیافت مکرر
پروفیل آلومینیوم و کاربرد آن
پروفیل آلومینیوم و کاربرد آن

 

از این دو فلز محصولات زیادی از جمله ورق آلومینیوم، میلگرد آلومینیوم و ورق آلومینیوم آجدار و امباس … تولید و وارد بازار شده که بیشتر در صنعت و یا ساخت و ساز استفاده می شوند.

کاربرد پروفیل آلومینیوم به عنوان یکی از پر مصرف ترین سازه های این فلز می باشد که بیشتر در ساخت و سازهای صنعتی و ساختمانی به کار می رود، پروفیل به معنی ثابت بودن مقطع در یک طول مشخص می باشد.

پروفیل آلومینیوم انواع مختلفی دارد که در ساخت درب و پنجره بسیار کاربرد دارد، برای تولید پروفیل آلومینیومی ابتدا بیلت الومینیوم را با درجه مناسب تحت فشار قرار میدهند و در قالب های مورد نظر حرکت داده و در نتیجه محصول مورد نظر به دست می آید.

ویژگی و کاربرد پروفیل آلومینیوم

از مهم ترین ویژگی های این محصول میتوان به تبادل دما اشاره کرد و استفاده ان ها در پنجره باعث صرفه جویی در انرژی می شود.

از دیگر ویژگی های مثبت این محصول زیبایی آن است که به دلیل داشتن رنگ روشن و سفید حس تمیز بودن به ادم القا میکند، پروفیل های آلومینیوم بسیار ظریف و سبک می باشند و مراحل نصب راحتی دارند، یکی دیگر از ویژگی های مهم این محصول تغییر شکل پذیر بودنشان می باشد که به همین دلیل در بسیاری از موارد جایگزین آهن شده است.

این محصولات نسبت به پنجره های یو پی وی سی بسیار سبک تر هستند، قیمت پایین تری نسبت به دیگر فلزات دارد و کاربرد آن مقرون بصرفه می باشد.
از کاربردهایی که این محصول دارد برای پنجره ها قابلیت نگه داشتن شیشه دوجداره را دارد، پروفیل های آلومینیوم برای استفاده در آشپزخانه بسیار مناسب می باشند، همچنین در ساخت و ساز مکان های مسکونی کاربرد فراوانی دارند، این محصولات در صنایع الکترونیک و ساخت ابزار آلات نیز کاربرد زیادی دارند.

 

پروفیل آلومینیوم و کاربرد آن
پروفیل آلومینیوم و کاربرد آن

کاربرد پروفیل آلومینیوم در ساخت و ساز

پروفیل‌‌‌‌های اکستروژن آلومینیوم به دلیل ساختار و مزیت‌‌‌‌های هزینه ای آن به مواد اولیه به عنوان پروفیل‌‌‌‌های اکستروژن آلومینیومی معماری تبدیل شده اند. از آنجایی که پروفیل اکستروژن آلومینیوم‌‌‌ می‌تواند اشکال پیچیده ای را ایجاد کند،‌‌‌ می‌توان از آن برای مصالح ساختمانی مختلف استفاده کرد. کاربردهای پروفیل‌‌‌‌های اکستروژن آلومینیومی از نرده و تا دیوارهای خارجی ساختمان و مواد سفید کننده را شامل‌‌‌ می‌شود. پروفیل آلومینیومی مستحکم و سبک برای کاربردهایی مانند سایبان بسیار مناسب است، زیرا ساختار چنین کاربردهایی حجیم نیست، بلکه باید بتواند بار را تحمل کندهمچنین برای سقف‌‌‌‌های کاذب و دیوارها استفاده‌‌‌ می‌شود.

در صورت نیاز به مشاوره و اطلاع از قیمت انواع پروفیل آلومینیوم و قیمت ورق آلومینیوم با ما تماس بگیرید.

سوالات متداول

پروفیل آلومینیوم برای چه مواردی استفاده‌ می‌شود؟

پروفیل‌‌‌‌های سیستم آلومینیومی برای مهندسی مکانیک در هر جایی که قاب ماشین ها، سکوهای کار، قفسه ها، درهای کشویی، حفاظ ها، مجموعه‌‌‌‌های آزمایشی و موارد دیگر ساخته‌ می‌شوند مورد نیاز است.

چند نوع پروفیل آلومینیومی وجود دارد؟

می توان سه نوع پروفیل آلومینیومی را با توجه به کاربرد آن‌‌‌‌ها تشخیص داد: ساختمانی، معماری و صنعتی.

پروفیل آلومینیومی چیست؟

پروفیل‌‌‌‌های آلومینیومی محصولاتی هستند که از آلیاژهای آلومینیوم به وجود‌ می‌آیند که از طریق فرآیند اکستروژن به اجسام مختلف تبدیل‌ می‌شوند.

5/5 - (13 امتیاز)

برای اطلاع از قیمت روز آلومینیوم با ما تماس بگیرید.

همه روزه پاسخگوی شما هستیم

اشتراک گذاری این مطلب

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

10 پاسخ

    1. سلام علیار عزیز
      شما به ۲ روش متفاوت میتوانید ورق آلومینیوم را از مجموعه پارسیان آلومینیوم خریداری کنید:
      سفارش آنلاین
      مراجعه حضوری به فروشگاه های ما به آدرس
      فروشگاه شعبه بازار:تهران ،خیابان پامنار ، ،شماره ۱۹۷/۲
      فروشگاه شعبه غرب:اتوبان آزادگان بعد از ورودی احمدآباد مستوفی نبش گلستان۷

    1. سلام هامون عزیز
      با توجه به نوسانات قیمت آلومینیوم در بازار قیمت های روز باهم متفاوت می باشد. شما می توانید برای اطلاع از قیمت آلومینیوم با کارشناسان ما در پارسیان آلومینیوم تماس بگیرید.

    1. سلام مانی عزیز
      ورق‌های آلومینیوم مجموعه ما تولید کارخانه ‌های المهدی،ایرالکو،سالکو است.

  1. سلام روز بخیر پروفیل آلومینیوم آنودایز مشکی موجود دارید؟

    1. سلام جناب رحمانی،
      برای اطلاع دقیق از موجودی ها و قیمت ورق آلومینیوم با ما تماس بگیرید. 02133115500

  2. سلام وقت بخیر بهترین پروفیل آلومینیوم برای پنجره کدام است؟

    1. سلام وقت بخیر پروفیل آلومینیوم با تنوع بالا در مجموعه ما موجود می باشد. برای راهنمایی خرید بهترین پروفیل متناسب با نیاز خود با ما تماس بگیرید. 02133115500

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

ورق-1050-پارس-آلومینیوم

ورق 1050 پارس آلومینیوم

یکی از انواع محصولات آلیاژی پرکاربرد در انواع صنایع ورق آلومینیوم 1050 می باشد و از قطعات فلزی که در

ورق-پارس-آلومان

ورق پارس آلومان

کارخانه ورق پارس آلومان کار یکی از تولید کنندگان خوش نام ورق آلومینیوم می باشد. ورق های آلومینیوم پارس آلومان

ورق-آلومینیوم-پارس

ورق آلومینیوم پارس

یکی از پر مصرف ترین قطعات فلزی صنایع، ورق آلومینیوم می باشد که از آلیاژ فولاد تهیه می شود. ورق

آلیاژهای پرکاربرد آلومینیوم

آلیاژهای پرکاربرد آلومینیوم

محبوب ترین آلیاژهای آلومینیوم همه کاره آلیاژهای پرکاربرد آلومینیوم : آلومینیوم بدون شک یکی از محبوب ترین فلزات است که