قیمت ورق آلومینیوم

مشاوره و استعلام لحظه ای قیمت

ذوب آلومینیوم با گاز شهری

ذوب آلومینیوم با گاز شهری
فهرست مطالب

ذوب آلومینیوم با گاز 

آلومینیوم یکی از پرکاربردترین فلزات در تولیدات مدرن است. دوام و انعطاف پذیری این فلز، آن را به یک ماده ایده آل برای چندین کارکرد تبدیل می کند. به همین دلیل، آلومینیوم یک فلز عالی برای آهنگری به صورت دستی است. با اطلاعات و مواد مناسب، آهنگری آلومینیوم می تواند یک کار سرگرم کننده با منبع درآمد اضافی باشد.

برای خرید جزئی و عمده آلومینیوم و ورق آلومینیوم می توانید با پارسیان آلومینیوم تماس بگیرید 02133115500

ذوب آلومینیوم در یک ظرف ریخته گری کوچک

مرحله اول

ظرف ریخته گری خود را در موقعیت مناسب قرار دهید. ریخته گری خود را در یک پایه فلزی یا روی یک سطح عایق قرار دهید (مانند شن، ماسه. بتن ممکن است در اثر نشت ترک بخورد). اطمینان حاصل کنید که می تواند بیش از 660 درجه سانتیگراد مورد نیاز برای ذوب آلومینیوم را تحمل کند. از هرگونه سطوح چوبی یا پلاستیکی خودداری کنید زیرا ذوب می شوند یا می سوزند. برای بهترین نتیجه، ریخته گری خود را در یک پایه فلزی محکم قرار دهید که به راحتی واژگون نشود.

 

ذوب آلومینیوم با گاز شهری
ذوب آلومینیوم با گاز شهری

مرحله دوم

بوته آهنگری( ظرف مخصوص ذوب آلومینیوم) را در ریخته گری قرار دهید. مطمئن شوید که بوته در مرکز ریخته گری قرار دارد. یک بوته فولادی بهترین عملکرد را برای ذوب آلومینیوم دارد. اگر از ریخته گری با سوخت زغال چوپ(به جای پروپان) استفاده می کنید، یک لایه زغال چوب در کف ریخته گری قرار دهید و بوته خود را روی آن قرار دهید. سپس فضای بین عایق و بوته را با زغال بیشتری پر کنید. قرار دادن یک لایه زغال چوب زیر بوته به گرم شدن سریع تر و یکنواخت تر آن کمک می کند.

 

ذوب آلومینیوم با گاز شهری
ذوب آلومینیوم با گاز شهری

مرحله سوم

مشعل پروپان (یا لوله دمنده گاز طبیعی) را وصل کنید. اگر از ریخته گری با سوخت پروپان استفاده می کنید، انتهای مشعل موجود (با خطوط سوخت و هوا متصل شده) را به دهانه کناری ریخته گری متصل کنید. دستورالعمل های ارائه شده با ریخته گری خود را دنبال کنید (ریخته گری با سوخت زغال چوب پروژه ای تا حدودی ایمن تر است).

 

  • برای ریخته گری با سوخت زغال سنگ، پس از قرار دادن زغال چوب و بوته در داخل، دم خود را تنظیم کنید. انتهای فولادی لوله دمنده را در ریخته گری قرار دهید. می توانید برای حفظ جریان هوا به انتهای پلاستیکی آن ضربه بزنید یا یک سشوار برقی وصل کنید که جریان ثابت تری از هوا را فراهم می کند.
  • از آنجایی که زاویه دارد، چیزی (مثل یک یا چند آجر) را زیر لوله پروپان/دمنده قرار دهید تا بالا بیاید. این از شکستن یا آسیب رساندن به ریخته گری جلوگیری می کند.

 

ذوب آلومینیوم با گاز شهری
ذوب آلومینیوم با گاز شهری

مرحله چهارم


ریخته گری را روشن کنیدبرای ریخته گری با سوخت پروپان، گاز را روشن کنید و دستورالعمل های دستگاه را دنبال کنید. برای ریخته‌گری با سوخت زغال‌سنگ، دمنده پروپان سریع‌ترین روش روشنایی است، اما حتی یک کبریت هم جواب می‌دهد. همانطور که زغال‌ها گرم می‌شوند، از لوله دمنده دمیده یا سشوار را کم‌کم روشن کنید. درب ریخته گری را بگذارید و اجازه دهید گرم شود.

  • قبل از قرار دادن آلومینیوم در داخل آن، اجازه دهید ریخته گری حدود 10 دقیقه گرم شود.
  • درجه حرارت در ریخته گری باید بالاتر از 1220 درجه فارنهایت (660 درجه سانتیگراد) باشد.
  • هنگامی که بوته نارنجی می درخشد، ریخته گری به اندازه کافی داغ می شود تا آلومینیوم ذوب شود.

 

ذوب آلومینیوم با گاز شهری
ذوب آلومینیوم با گاز شهری

مرحله پنجم

آلومینیوم را در بوته قرار دهید. هنگامی که ریخته گری به اندازه کافی داغ شد، می توانید شروع به ذوب آلومینیوم کنید. می توانید یکی را انتخاب کنید: درب را بردارید و قوطی های خرد نشده را در بوته قرار دهید، یا درب را بگذارید و قوطی های خرد شده را از طریق سوراخ هواکش در بوته قرار دهید. هر دو روش به خوبی جواب می دهند، اما اگر درب را بگذارید، فلز کمتری اکسید می شود. قوطی ها در عرض چند ثانیه ذوب می شوند، بنابراین باید به سرعت قوطی های بیشتری را به بوته اضافه کنید.

  • اضافه کردن سریع قوطی های جدید به منظور ایجاد حوضچه ای از آلومینیوم مذاب مهم است. این برای جلوگیری از داغ شدن بیش از حد قوطی ها و تبدیل شدن آنها به گاز ضروری است، فرآیندی که به عنوان اکسیداسیون شناخته می شود.
  • می‌توانید در حالی که از دستکش‌های مناسب مقاوم در برابر حرارت استفاده می‌کنید، آلومینیوم را در بوته قرار دهید، اما استفاده از انبر فلزی بلند، ایمن‌تر است.

 

ذوب آلومینیوم با گاز شهری
ذوب آلومینیوم با گاز شهری

مرحله ششم

پس از حذف سرباره(محصول ذوب آلومینیوم) سطحی، بوته را خارج کنید. از یک میله یا انبر فلزی برای جدا کردن سرباره (توده های ضخیم مواد غیر آلومینیومی) از بالای آلومینیوم مایع استفاده کنید. سپس با یک جفت انبر فلزی، بوته را به آرامی از ریخته گری خارج کنید. برای جلوگیری از اکسید شدن، حتماً آلومینیوم مذاب را حداقل سه دقیقه پس از ذوب شدن آخرین قطعه آلومینیوم از ریخته گری خارج کنید.

 

ذوب آلومینیوم با گاز شهری
ذوب آلومینیوم با گاز شهری

مرحله هفتم

آلومینیوم خالص را از هر سرباره اضافی جدا کنید. پس از ذوب کافی آلومینیوم برای پر کردن بوته، ناخالصی های باقیمانده را از بین ببرید. چیزهایی مانند قوطی های آلومینیومی دارای مواد دیگری (پلاستیک و سایر فلزات) هستند که باعث ایجاد سرباره یا تفاله می شود. سرباره یک لایه ضخیم توده ای در بالای آلومینیوم مذاب خالص شما تشکیل می دهد. ساده ترین راه برای حذف سرباره این است که از انبر خود استفاده کنید تا آلومینیوم مذاب را به آرامی در قالب فولادی بریزید و سپس سرباره را از بوته بر روی یک سنگفرش بتنی مربعی که روی ماسه یا زمین لخت قرار داده شده است، بکوبید.

  • تمیز نگه داشتن بوته به شما امکان می دهد تا آلومینیوم بیشتری را به سرعت ذوب کنید.

 

ذوب آلومینیوم با گاز شهری
ذوب آلومینیوم با گاز شهری

مرحله هشتم

آلومینیوم مذاب را در قالب های فولادی بریزید. می‌توانید اجازه دهید شمش‌های آلومینیوم در هوا خنک شوند و سپس آن‌ها را از قالب بیرون بیاورید یا از آب برای تسریع فرآیند استفاده کنید. برای خنک شدن آلومینیوم، انبر خود را بردارید و شمش را به مدت 10 ثانیه در آب قرار دهید. پس از خیساندن در آب، شمش باید به اندازه ای خنک باشد که بتوان آن را لمس کرد. با این حال، برای جلوگیری از سوختن باید از انبر خود استفاده کنید.

  • شمش‌های آلومینیوم خالص اکنون می‌توانند برای ریخته‌گری‌های بعدی مجدداً استفاده شوند و مانند قبل سرباره تولید نمی‌کنند.

 

ذوب آلومینیوم با گاز شهری
ذوب آلومینیوم با گاز شهری

مرحله نهم

بعد از سرد شدن کامل ریخته گری را خالی کنید. پس از اتمام ذوب آلومینیوم، مشعل و یا دمنده را خاموش کنید (طبق دستورالعمل های ارائه شده) و اجازه دهید ریخته گری برای چند ساعت در محل خنک شود. هنگامی که ریخته گری کاملاً خنک شد، اجزای مشعل یادمنده را جدا کرده و ذخیره کنید و هرگونه خاکستر زغال چوب یا باقی مانده های دیگر را از داخل ریخته گری خارج کنید.

  • بر فرآیند خنک‌سازی نظارت کنید، مخصوصاً در اوایل، زمانی که ریخته‌گری به اندازه‌ای گرم است که وسایلی مانند چوب، کاغذ و پارچه را مشتعل کند.

 

سوالات متداول

کجا می توان ورق آلومینیوم را به صورت عمده تهیه کرد؟

پارسیان آلومینیوم انواع محصولات آلومینیوم مانند ورق آلومینیوم را با بالاترین کیفیت و قیمتی به صرفه به فروش می رساند. جهت خرید ورق آلومینیوم و اطلاع از قیمت ها با ما تماس بگیرید. 02133115500

قیمت ورق آلومینیوم چقدر است؟

به دلیل نوسانات قیمت بازار جهت اطلاع از وضعیت قیمت به روز ورق آلومینیوم با پارسیان آلومینیوم تماس بگیرید. 02133115500

1/5 - (1 امتیاز)

برای اطلاع از قیمت روز آلومینیوم با ما تماس بگیرید.

همه روزه پاسخگوی شما هستیم

اشتراک گذاری این مطلب

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

قیمت-ورق-آلومینیوم-2-میل

قیمت ورق آلومینیوم 2 میل

ورق های آلومینیوم دارای انواع مختلفی می باشند، که هر کدام کاربرد های خاص خود را دارند. ورق آلومینیوم 2

ورق آلومینیوم 5086

ورق آلومینیوم Aluminum sheet  نوعی مقطع آلومینیومی طویل و استوانه ای شکل، برای محکم کردن بتن می باشد که به