قیمت ورق آلومینیوم

مشاوره و استعلام لحظه ای قیمت

شمش و بیلت آلومینیوم

شمش و بیلت آلومینیوم
فهرست مطالب

شمش آلومینیوم قطعه ای از فلز خالص به شکل آجر است و دوباره به شکل مطلوب تبدیل می شود تا محصول نهایی مفیدی در کارخانه تولید شود. آلومینیوم را می توان با فلزات دیگر مخلوط کرد تا یک آلیاژ تشکیل دهد. بیلت یک میله فلزی بلند شکل است . بیلت از نظر فنی فرآیند شکل دهی نیست و بیلت ها در واقع می توانند از طریق اکستروژن، فورج رول شکل گرفته یا حتی ریخته گری شوند.

شمش و بیلت آلومینیوم
شمش و بیلت آلومینیوم

شمش و بیلت آلومینیوم : تولید الومینویم و انواع ورق های آلومینیومی از جمله ورق آلومینیوم، کویل آلومینیوم و … بیش از یک قرن است که ادامه دارد و هنوز هم قوی است. یکی از عوامل کلیدی در موفقیت آلومینیوم قابلیت بازیافت آن است.

شمش ها به پردازنده های دیگر فرستاده می شوند یا به صورت ورقه های نازک پهن می شوند و سپس برای ساخت قوطی های جدید استفاده می شود. شمش آلومینیوم را می توان در بخش های مختلف از جمله خودرو، لوازم خانگی، ساخت و ساز، مکانیک و کالاهای خانگی استفاده کرد.

در واقع، بازیافت ضایعات آلومینیوم آنقدر ارزشمند است – هم از نظر اقتصادی و هم از نظر زیست محیطی که بازیافت و بازیافت به صنعت خودش تبدیل شده و به صنعتی بسیار موفق تبدیل شده است. ضایعات آلومینیوم به طیف وسیعی از دسته ها تقسیم می شوند، به عنوان مثال. آلومینیوم irony (بلوک موتور و غیره)، آلومینیوم تمیز (رینگ های آلیاژی).

در حالی که UBC (قطوط نوشیدنی های استفاده شده) قابل مشاهده ترین بخش داستان بازیافت ضایعات آلومینیوم هستند، اما از کل داستان فاصله زیادی دارند. در واقع، بازیافت UBC معمولاً کمتر از 30 درصد تناژ محصولات مصرفی آلومینیومی است که بازیافت می‌شوند.

رشد بازار ضایعات آلومینیوم بازیافتی تا حد زیادی به دلیل اقتصاد است. امروزه، «بازیافت آلومینیوم» ارزان‌تر، سریع‌تر و کارآمدتر از انرژی است و نرخ بازیابی آلومینیوم را بالاتر از همیشه به دست می‌آورد. علاوه بر این، برای دستیابی به خروجی معینی از شمش، آلومینیوم بازیافتی تنها به حدود 10 درصد از تجهیزات سرمایه در مقایسه با آلومینیوم اولیه نیاز دارد.

شمش و بیلت آلومینیوم
شمش و بیلت آلومینیوم

5 استفاده متفاوت از شمش آلومینیوم

شماره 1 – لوله گذاری دقیق در وسایل نقلیه موتوری، یخچال و فریزر، تهویه مطبوع، پانل های خورشیدی

همانطور که قبلاً در جای دیگری در وبلاگ توضیح داده ایم، استفاده از آلومینیوم خالص در دنیای تجاری بسیار نادر است. معمولاً فلز غیر آهنی را با فلزات دیگر مخلوط می کنند تا بسته به کاربرد مورد نظر، آلیاژی ایجاد شود. هنگامی که این موضوع به لوله‌های دقیق می‌رسد، کاربردهای انتقال حرارت قوی به آن اجازه می‌دهد تا به طور گسترده برای صنایع خودروسازی، AC و بازار خورشیدی و همچنین برای حمل مایعات یا گازها استفاده شود. ذکر شده است که بسیار شبیه به پلاستیک است که چگونه می توان بدون شکستن روی آن کار کرد و به طور گسترده بازیافت می شود.

شماره 2 – خطوط برق

وزن سبک و دوام آلومینیوم آن را به یک کاندید ایده آل برای انتقال انرژی در فواصل طولانی تبدیل می کند، اما به عنوان یک هادی بسیار ضعیف باید با خواص مس (که معمولاً برای انجام کار به تنهایی بسیار سنگین و گران است) مخلوط شود. یا بهتر از آن، بور. توانایی مقاومت در برابر خوردگی و عدم نیاز به یک سازه پشتیبانی پرهزینه یک امتیاز مثبت است، و خود آلیاژهای آلومینیوم اغلب با فولاد تقویت می شوند – یک بازی واقعی ساخته شده در بهشت ​​فلزی!

شماره 3 – محصولات آلومینیومی نورد شده

یکی از معدود کاربردهای صریح آلومینیوم در مصارف معمول روزمره، با عنوان غیررسمی‌تر آن، فویل قلع از طریق فرآیند فلزکاری «نوردینگ» تولید می‌شود، به موجب آن شمش‌های ورق از آلومینیوم بیلت مذاب ریخته‌گری می‌شوند، سپس دوباره روی ورق و فویل نورد می‌شوند. آسیاب های نورد به ضخامت مورد نظر (یا عدم وجود آن)، یا با ریخته گری مداوم و نورد سرد. در برابر اکسیژن و آب نفوذ ناپذیر است، نه تنها می توان از آن برای پختن غذا بلکه برای تازه نگه داشتن آن نیز استفاده کرد، بنابراین در واقع روز بسیار نادری است که در آن شما مقداری فویل قلع را در جایی مشاهده نمی کنید.

شماره 4 – هیت سینک برای خنک کننده CPU و پردازنده های گرافیکی

مقاومت حرارتی سنگین، خوردگی و رسوب زیستی آلیاژهای آلومینیوم، به علاوه رسانایی حرارتی آن، آنها را به ماده کلیدی انتخابی برای اکثر هیت سینک های تجاری تبدیل کرده است. اینها مبدل های حرارتی غیرفعال هستند که یک دستگاه (معمولا یک ریزپردازنده یا کارت گرافیک) را با پخش گرما از دستگاه به محیط خنک می کنند. هیت سینک ها به شکل فویل مسی یک برد مدار یا یک دستگاه جداگانه هستند و از طریق روش های مختلفی از جمله نوار رسانای حرارتی یا اپوکسی متصل می شوند.

شماره 5 – ساخت و ساز

آلومینیوم در کارهای ساختمانی تقریباً ضروری است! از نورگیر گرفته تا پل‌ها و نردبان‌ها تا نرده‌ها، چه به صورت میله، درب یا سیم‌کشی اجرا شوند، نگهداری کم و توانایی رنگ‌آمیزی، قالب‌گیری و اتصال به مواد دیگر دلیل کمی برای عدم در نظر گرفتن آن برای پروژه انتخابی شما باقی می‌گذارد. ما روزانه بدون فکر کردن به آلومینیوم می‌بینیم و بدون شک استفاده از زاویه‌ها، لوله‌ها و جعبه‌های آلومینیومی در ساخت‌وساز تنها تعدادی از بزرگ‌ترین نقش‌های اصلی آن هستند.

برای اطلاع بیشتر از شمش و بیلت آلومینیوم و استعلام قیمت انواع ورق آلومینیوم با کارشناسان پارسیان الومینیوم تماس بگیرید.

سوالات متداول

چه صنایعی از شمش و بیلت آلومینیوم استفاده می کنند؟

هوافضا، حمل و نقل و زیرساخت، خودرو، باربری، ابزارسازی و بسته بندی

شمش و بیلت آلومینیوم چه مزایایی دارد؟

برای مناطق صنعتی مفید است زیرا سبک وزن است و قابلیت بازیافت دارد، همچنین در برابر خوردگی مقاوم است.

آیا می توان آلومینیوم بیلت را جوش داد؟

بله، اکثر ریخته گری‌های آلومینیومی به راحتی قابل جوش هستند.

5/5 - (1 امتیاز)

برای اطلاع از قیمت روز آلومینیوم با ما تماس بگیرید.

همه روزه پاسخگوی شما هستیم

اشتراک گذاری این مطلب

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

6 پاسخ

    1. سلام بهنام عزیز
      با توجه به نوسانات قیمت آلومینیوم در بازار قیمت های روز باهم متفاوت می باشد. شما می توانید برای اطلاع از قیمت آلومینیوم با کارشناسان ما در پارسیان آلومینیوم تماس بگیرید.

    1. سلام حسام عزیز
      بله امکان خرید عمده شمش و بیلت آلومینیوم در مجموعه پارسیان آلومینیوم وجود دارد. برای کسب اطلاعات بیش تر با کارشناسان ما در پارسیان آلومینیوم در تماس باشید.

    1. سلام رامتین عزیز
      شمش و بیلت آلومینیوم مجموعه ما تولید کارخانه ‌های المهدی،ایرالکو،سالکو است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

ورق-1050-پارس-آلومینیوم

ورق 1050 پارس آلومینیوم

یکی از انواع محصولات آلیاژی پرکاربرد در انواع صنایع ورق آلومینیوم 1050 می باشد و از قطعات فلزی که در

ورق-پارس-آلومان

ورق پارس آلومان

کارخانه ورق پارس آلومان کار یکی از تولید کنندگان خوش نام ورق آلومینیوم می باشد. ورق های آلومینیوم پارس آلومان

ورق-آلومینیوم-پارس

ورق آلومینیوم پارس

یکی از پر مصرف ترین قطعات فلزی صنایع، ورق آلومینیوم می باشد که از آلیاژ فولاد تهیه می شود. ورق

آلیاژهای پرکاربرد آلومینیوم

آلیاژهای پرکاربرد آلومینیوم

محبوب ترین آلیاژهای آلومینیوم همه کاره آلیاژهای پرکاربرد آلومینیوم : آلومینیوم بدون شک یکی از محبوب ترین فلزات است که