قیمت ورق آلومینیوم

مشاوره و استعلام لحظه ای قیمت

میلگرد آلومینیوم و انواع آن

میلگرد آلومینیوم و انواع آن
فهرست مطالب

به طور کلی میلگرد ها در انواع مختلفی تولید می شوند که هریک برای کاربرد های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند. میلگرد ها از جمله قطعات پر مصرف در صنعت و ساخت و ساز هستند که تنوع آن ها به دلیل تفاوت در ابعاد، آلیاژ، متراژ، ضخامت، شکل ظاهری است. به عنوان مثال یکی از انوع آن ها، میلگرد های آجدار و ساده هستند. میلگرد های ساده سطحی صاف و سیقلی دارند اما روی بدنه ی میلگرد های آجدار خطوطی وجود دارد که باعث چسبندگی بیشتر میلگرد به بتن می گیردد و به صورت کلی، سخت و مقاوم تر از میلگرد ساده است. میلگرد ها را از طرق مختلف مانند ریخته گری، نورد گرم و اکستروژن تولید میکنند که این در خواص آن ها تاثیر می گذارد.

اگر قصد خرید میلگرد آلومینیوم را دارید، با مجموعه پارسیان آلومینیوم باقر زاده تماس بگیرید. ما بهترین میلگرد ها را از معتبر ترین فروشندگان و در انواع مختلفی موجود داریم، برای استعلام قیمت میلگرد و قیمت ورق آلومینیوم با ما تماس بگیرید. 02133115500

میلگرد یک عضو سازه ای است که برای ایجاد استحکام و تقویت در بتن و بنایی ریخته می‌شود. میلگرد تقویت کننده برای جبران استحکام کششی نسبتا ضعیف این مصالح ساختمانی محبوب استفاده می‌شود.

میلگرد فولادی آلومینیوم که به عنوان میلگرد ریخته گری آلومینیوم نیز شناخته می‌شود، یکی از رایج ترین انواع میلگرد است. میلگرد آلیاژ آلومینیوم در دمای بالا قوی‌‌‌تر است.

میلگرد آلومینیومی همان طور که مشخص است از آلومینیوم تهیه میشود اما برای استحکام و مقاومت میلگرد های آلومینیومی مقدار مشخصی از منگنز و منیزیم و … با آن ترکیب می کند در ادامه به انواع و ویژگی های آن میپردازیم.

میلگرد آلومینیوم و انواع آن
میلگرد آلومینیوم و انواع آن

انواع میلگرد آلومینیوم

میلگرد آلومینیوم به میله های فلزی گفته میشود که از فلز آلومینیوم در آلیاژهای متفاوت ساخته شده و در هر آلیاژ درصد بالایی از آلومینیوم و مقدار خیلی کم از فلزات دیگر ترکیب شده است که این آلیاژها نسبت به کاربردی که در هر جا دارد ترکیب متفاوتی دارند.

این ترکیبات برای بیشتر شدن مقاومت، استحکام و رسانایی گرمایی بیشتر میلگردها و بهبود ویژگیهای الکتریکی و مکانیکی با فلز آلومینیوم انجام میشود.

در کشورهایی مانند ژاپن و انگلیس و دیگر کشورهایی که حوادث طبیعی بیشتر رخ میدهد ازین میلگردها استفاده زیادی میکنند، همچنین از میلگردهای آلومینیومی در صنایع ساختمانی، نظامی، ساخت هواپیما و کشتی، رادیاتور سازی و … به دلیل ترکیب آلیاژهای وسیع و مقاومت در برابر زنگ زدگی و پوسیدگی و … استفاده زیادی میشود.

میلگرد آلومینیوم و انواع آن
میلگرد آلومینیوم و انواع آن

انواع میلگرد آلومینیوم و ویژگی آن ها

میلگرد آلومینیوم در سری های متفاوتی از 1000 تا 8000 تولید می شوند که هر کدام از این سری ها زیر شاخه هایی هم دارند، مثلا گروه میلگردهای 7000 دارای میلگرد7075، یا میلگرد 6061 از گروه 6000 که در کشور ایران پرکاربردترین میلگردها عبارتند از 2024، 5083، 6061، 7075 که با عملیات حرارتی پیرسازی روی این میلگردها خواص آن ها را بسیار بیشتر از دیگر میلگردها میکنند.

ویژگی هایی که در آلیاژ سری های مختلف میتوان مشاهده کرد اینطور میباشد که در سری 6000 این میلگردها شکل پذیری زیای دارند.

در سری 5000 مقاومت در برابر خوردگی و خاصیت جوش پذیری بالاتر می باشد، در سری های 2000 و 7000 مقاومت و استحکام بیشتر می باشد، وقتی آلومینیوم آلیاژ می شود استحکام بسیار بالاتری نسبت به قبل پیدا میکند و تقریبا با فولاد برابری میکند. اما آلومینیوم در دمای بسیار بالا زودتر استحکام خود را از دست میدهد و در دماهای زیر صفر و خیلی پایین این استحکام افزایش می باید و به همین دلیل آلیاژهای آلومنیوم را برای دمای پایین مناسب میدانند.

در صورت نیاز به مشاوره تخصصی و اطلاع از قیمت ورق آلومینیوم میتوانید با ما تماس بگیرید.

سوالات متداول

آیا میلگرد ضخیم‌‌‌تر بتن را قوی‌‌‌تر می‌کند؟

هرچه اندازه میلگرد ضخیم‌‌‌تر باشد قوی‌‌‌تر می‌شود. مهندسان بسته به نیاز سازه، درجه و ضخامت مناسب را انتخاب خواهند کرد.

چرا اکثر اوقات میلگرد را جوش نمی دهند؟

بسیاری از مردم از جوشکاری میلگرد اجتناب می‌کنند زیرا بتن و میلگرد در قطعه نهایی با سرعت‌های متفاوتی منبسط و منقبض می‌شوند، بنابراین جوشکاری میلگردها به هم باعث ایجاد نقاط فشاری می‌شود که بتن می‌تواند ترک بخورد.

چرا در میلگرد به جای فولاد از آلومینیوم استفاده می‌شود؟

آلومینیوم انعطاف پذیرتر از فولاد است. آلومینیوم می‌تواند جاهایی برود و اشکالی ایجاد کند که فولاد نمی تواند، اغلب چرخش‌‌های عمیق‌‌‌تر یا پیچیده تری ایجاد می‌کند

به این مطلب امتیاز دهید

برای اطلاع از قیمت روز آلومینیوم با ما تماس بگیرید.

همه روزه پاسخگوی شما هستیم

اشتراک گذاری این مطلب

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

6 پاسخ

    1. سلام اردلان عزیز
      با توجه به نوسانات قیمت آلومینیوم در بازار قیمت های روز باهم متفاوت می باشد. شما می توانید برای اطلاع از قیمت آلومینیوم با کارشناسان ما در پارسیان آلومینیوم تماس بگیرید.

    1. سلام بیژن عزیز
      بسته به میزان سفارشات بازه ی ارسالی متفاوت است. برای دریافت اطلاعات بیش تر در مورد نحوه و زمان ارسال می توانید با مجموعه پارسیان آلومینیوم در تماس باشید.

    1. سلام هیراد عزیز
      بله، مجموعه پارسیان آلومینیوم به سراسر کشور ارسال دارد. برای دریافت اطلاعات بیش تر می توانید با کارشناسان ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

آلیاژهای پرکاربرد آلومینیوم

آلیاژهای پرکاربرد آلومینیوم

محبوب ترین آلیاژهای آلومینیوم همه کاره آلیاژهای پرکاربرد آلومینیوم : آلومینیوم بدون شک یکی از محبوب ترین فلزات است که

آلومینیوم در لوازم خانگی

آلومینیوم در لوازم خانگی

آلومینیوم در صنعت لوازم خانگی آلومینیوم جزء فلزات اثربخش و مهم روی زمین است که سومین فلز در دنیا به