قیمت ورق آلومینیوم

مشاوره و استعلام لحظه ای قیمت

ورق آلومینیوم نازک

ورق آلومینیوم نازک
فهرست مطالب

ورق آلومینیوم نازک

ورقی با ضخامت‌ 0.2 میلی‌متر الی 0.05 میلی‌متر از جنس فلز پرکاربرد آلومینیوم می‌باشد. ورق‌های نازک الومینیومی به عنوان عایق حرارتی و حتی بازتابنده نور در بسیاری از صنایع مورد استفاده قرار می‌گیرند. برای مثال از این ورق‌ها در بسته بندی موادغذایی  و دارویی جهت محافظ از نواد در برابر فاسدشدن و یا خرابی استفاده می‌شود. فویل‌های آلومینیومی کاربردهای وسیعی در زندگی روزمره به خصوص در آشپزخانه‌ها ایفا می‌کنند. یکی از موارد پرکاربرد استفاده از فویل‌های آلومینیومی به عنوان روکش محافظ بر روی صفحه اجاق گاز آشپزخانه جهت جلوگیری از کثیف شدن و آسیب دیدن می‌باشد.

در اکثر مواقع استفاده از ورق آلومینیوم بر اساس ضخامت فلز انتخاب شده می‌باشد. ورق‌های نازک آلومینیوم برای برنامه‌هایی در مقیاس کوچک تر مورد استفاده قرار می‌گیرند. در این مواقع گیج ورق اهمیت خود را نشان می‌دهد. گیج ورق فلز به شما امکان مطلع شدن از ضخامت ورق را می‌دهد و اینکه آیا برای کاربرد شما مناسب است یا خیر.

ورق آلومینیوم نازک فوق العاده انعطاف پذیر، مقاوم در برابر زنگ زدگی و فوق العاده سبک، ورق آلومینیوم نازک  ما برای بسیاری از مصارف مناسب است.

این فلز غیر مغناطیسی و به طور گسترده بازیافت شده شاید به دلیل نقشش در قوطی های نوشیدنی و سایر بسته بندی ها شناخته شده باشد. با این حال، به لطف ویژگی های سبک وزن خود، از مهندسی هواپیما، قطعات چمدان، دوچرخه و قطعات خودرو نیز بهره می برد. علاوه بر این، آلومینیوم به طور باورنکردنی در برابر خوردگی مقاوم است و آن را به انتخابی هوشمندانه برای پنجره ها، سقف ها و سایر کارهای ساختمانی تبدیل می کند.

ورق الومینیوم نازک با درخشش درخشان و نقره ای آن به راحتی قابل شناسایی است. درست مانند فلزات دیگری که می فروشیم، می توانیم ورق  شما را دقیقاً در اندازه ای که نیاز دارید تهیه کنیم، به این معنی که هیچ محصول اضافی هدر نخواهد رفت. هیچ حداقل سفارشی نیز وجود ندارد.

ورق آلومینیوم نازک در چه جاهایی استفاده می شود؟

در بسته بندی، قوطی نوشیدنی، ورق فویل، ظروف پخت و پز، لوازم خانگی، علائم، مخازن ذخیره سازی، تریلر، جوشکاری، پانل های اتومبیل، فضاپیما، مهندسی هوافضا، مبلمان، ناودان، سایبان، سقف، نمای سایدینگ، چمدان، اجزای دوچرخه، کشتی ها، وسایل نقلیه نظامی، زره استفاده می شود.

پیدا کردن ورق هایی برای مطابقت با نیازهای برنامه شما

انتخاب آلیاژ مناسب برای یک کاربرد خاص، مهم است که ویژگی های زیر را در نظر بگیرید:

  • استحکام – قدرت
  • ترشوندگی
  • شکل پذیری
  • نیازهای مقاوم در برابر خوردگی.

این نیازها اغلب به کاربردهایی بستگی دارد که ورق آلومینیوم برای آنها استفاده می شود. صنایع رایجی که از محصولات آلومینیوم استفاده می کنند عبارتند از: خودروسازی، پزشکی، بسته بندی، خدمات غذایی و الکترونیک.

برخی از کاربردهای محبوب عبارتند از تخته سیاه، تخته مدار، میرایی صدا، محافظ، تبادل حرارت و عایق. همچنین می توان از آنها به عنوان واشر یا شیم استفاده کرد.

ورق آلومینیوم نازک
ورق آلومینیوم نازک

فرآیند ساخت ورق آلومینیوم

فرآیند ساخت ورق آلومینیوم با بوکسیت آغاز می شود، ماده ای خاک مانند که از زیر زمین استخراج می شود. خاک رس از بوکسیت شسته می شود، که سپس از طریق یک ماشین سنگ زنی عبور می کند، قبل از اینکه در حمام داغ از سود سوزآور و آهک فرو برود. سود سوزآور و آهک بوکسیت را تصفیه می کند و اکسید آلومینیوم را استخراج می کند. اکسید الومینیوم فیلتر شده و گرم می شود و تا به حال به شکل پودر سفید در می آید. در مرحله بعد، الکتریسیته و کربن با اکسید آلومینیوم ترکیب می شوند تا آلومینیوم ایجاد شود. جریان الکتریکی بین کاتد کربن منفی و آند کربن مثبت عبور می کند. آند و اکسیژن موجود در اکسید آلومینیوم واکنش می دهند و دی اکسید کربن تولید می کنند. این فرآیند باعث ایجاد آلومینیوم مایع می‌شود که به شکل شمش‌هایی درآورده می‌شود که آماده است تا در کارخانه به ورق‌های آلومینیومی تبدیل شوند.

فواید ورق آلومینیوم نازک

  • چگالی کم
  • همه کاره
  • مقاوم در برابر خوردگی
  • قابل بازیافت

مزایای استفاده از ورق آلومینیوم

انتخاب بهترین و مناسب ترین متریال برای هر پروژه ای حیاتی است. پس چرا باید ورق آلومینیوم نازک را به فلزات دیگر انتخاب کنید؟ برای شروع، سبک وزن است حدود یک سوم وزن فولاد است.

همچنین در برابر خوردگی مقاوم است، که برای اکثر فلزات در تماس با اکسیژن هوا یک مشکل رایج است. آلومینیوم متفاوت است زیرا به طور طبیعی یک پوشش اکسید محافظ ایجاد می کند و آن را بسیار مقاوم در برابر خوردگی می کند.

ورق آلومینیوم نیز انعطاف پذیر است. چگالی و نقطه ذوب پایین به این معنی است که می توان آن را به راحتی خم یا شکل داد تا بدون دردسر هر شکلی به خود بگیرد.

در نهایت، 100٪ قابل بازیافت و پایدار است. ذوب مجدد ورق آلومینیوم به انرژی بسیار کمی در طول فرآیند بازیافت نیاز دارد.

جدول انواع ورق آلومینیوم نازک

 

ورق آلومینیوم خالص 1050، 1100 0.02 تا 0.2 میلی متر مصارف الکتریکی، ظروف یکبار مصرف، فویل آلومینیوم
ورق آلومینیوم آلیاژی 3003، 5005، 5052 0.2 تا 6 میلی متر مصارف ساختمانی، قوطی سازی، صنعت حمل و نقل
ورق آلومینیوم رنگی 1050، 1100، 3003 0.2 تا 1.5 میلی متر نمای ساختمان، سقف کاذب، تابلوهای تبلیغاتی
ورق آلومینیوم آجدار 1050، 1100، 3003 0.5 تا 3 میلی متر کفپوش، پله ها، سطوح لغزنده
ورق آلومینیوم آنودایز شده 1050، 1100، 3003 0.2 تا 2 میلی متر نمای ساختمان، قطعات دکوراتیو، تجهیزات صنعتی

 

ورق الومینیوم معمولا برای چه مواردی استفاده می شود؟

در بسیاری از صنایع قابل استفاده است. ویژگی های سبک وزن آن، برای تعمیرات بدنه خودرو، مهندسی هواپیما، اسپلش بک آشپزخانه، تابلوسازی، مدل سازی و جواهرات ایده آل می کند.

ورق آلومینیوم با کیفیت های مقاوم در برابر خوردگی، برای پنجره ها، سقف و سایر کارهای ساختمانی نیز ایده آل است. حتی غیر قابل نفوذ و بی بو است، به همین دلیل است که اغلب برای بسته بندی مواد غذایی و نوشیدنی استفاده می شود.

دارای طیف گسترده ای از پوشش ها و ضخامت ها

ما به عنوان یک تامین کننده پیشرو ورق آلومینیوم ، طیف وسیعی از پوشش ها و ضخامت های مختلف را در اختیار داریم، از جمله:

  • ورق الومینیوم استاندارد در 0.9 میلی متر، 1.2 میلی متر، 1.5 میلی متر، 2 میلی متر، 5 میلی متر و 6 میلی متر
  • ورق شطرنجی در 1.5 میلی متر، 2 میلی متر، 3 میلی متر و 4.5 میلی متر
  • آلومینیوم گچبری در 1.2 میلی متر
  • ورق آلومینیوم شادولاین
  • ورق آلومینیوم رنگی

چرا ما را به عنوان تامین کننده ورق آلومینیوم خود انتخاب کنید؟

در فروشگاه پارسیان آلومینیوم، هدف ما این است که در مورد نیازهای ورق آلومینیومی شما با انواع محصولات با کیفیت بالا، شما را راهنمایی کنیم تا بهترین انتخاب را داشته باشید. برای راهنمایی بیشتر از قیمت ورق آلومینیوم با ما تماس بگیرید.

نازک ترین ورق آلومینیوم چه سایزی هست؟

ضخامت آلومینیوم عمدتاً به کاربرد آن بستگی دارد. نازک ترین ورق آلومینیومی حدود 0.5 میلی متر است.

مزایای استفاده از ورق آلومینیوم چیست؟

قابل بازیافت، قابل ارائه در ضخامت‌های متنوع، نسوز، انعکاس، مقاومت در برابر خوردگی، سبک وزن، قابل استفاده برای طیف وسیعی از مصارف صنعتی و ...

ورق آلومینیوم نازک در چه جاهایی کاربرد دارد؟

صنایع غذایی به دلیل مقاومت در برابر خوردگی و غیر سمی بودن، درب جعبه، ساخت قاب، اکثر تولیدات بازتابنده،ساخت مجسمه، کاردستی، ماکت سازی و ...

5/5 - (1 امتیاز)

برای اطلاع از قیمت روز آلومینیوم با ما تماس بگیرید.

همه روزه پاسخگوی شما هستیم

اشتراک گذاری این مطلب

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

6 پاسخ

    1. سلام اسماعیل عزیز
      با توجه به نوسانات قیمت آلومینیوم در بازار قیمت های روز باهم متفاوت می باشد برای اطلاع از قیمت ورق آلومینیوم با کارشناسان ما در پارسیان آلومینیوم تماس بگیرید.

    1. سلام محمد علی عزیز
      بله، مجموعه پارسیان آلومینیوم به سراسر کشور ارسال دارد. برای دریافت اطلاعات بیش تر می توانید با کارشناسان ما در تماس باشید.

    1. سلام بهروز عزیز
      بله امکان خرید عمده ورق آلومینیوم در مجموعه پارسیان آلومینیوم وجود دارد. برای کسب اطلاعات بیش تر با کارشناسان ما در پارسیان آلومینیوم در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

آلیاژهای پرکاربرد آلومینیوم

آلیاژهای پرکاربرد آلومینیوم

محبوب ترین آلیاژهای آلومینیوم همه کاره آلیاژهای پرکاربرد آلومینیوم : آلومینیوم بدون شک یکی از محبوب ترین فلزات است که

آلومینیوم در لوازم خانگی

آلومینیوم در لوازم خانگی

آلومینیوم در صنعت لوازم خانگی آلومینیوم جزء فلزات اثربخش و مهم روی زمین است که سومین فلز در دنیا به