قیمت ورق آلومینیوم

مشاوره و استعلام لحظه ای قیمت

آلومینیوم خشک چیست؟

آلومینیوم خشک چیست
فهرست مطالب

آلومینیوم خشک چیست

به موادی می گویند که تحت فشار زیاد دما، ضربات و تنش ها قرار دارند بنابراین باید استحکامشان بالا باشد و در دمای زیاد ظاهر خود را حفظ کنند مانند رادیاتور، سیلندر و پیستون

قبل از اینکه به جواب دقیق سوال آلومینیوم خشک چیست، برسیم بهتر است تعریفی از فلز آلومینیوم داشته باشیم. آلومینیوم یک فلز سبک‌وزن است که بعد از قرارگیری در مجاورت هوا، یک لایه نازکی از اکسید آلومینیوم روی آن تشکیل می‌شود. این فلز در بین فلزات استاندارد قرار می‌گیرد و در صنعت استفاده بسیار زیادی از آن می‌شود. در حالت عادی آلومینیوم یک فلز سمی نبوده و همچنین خاصیت مغناطیسی نیز ندارد.

این فلز جز فلزات بسیار پرکاربرد است که در شکل‌ها و درجه‌های مختلفی ساخته می‌شود. امروزه آلومینیوم در صنایع و ساختمان‌سازی کاربرد زیادی دارد و پس از آهن یکی از فلزهای پرکاربرد به‌حساب می‌آید. قیمت پایین، استحکام بالا و مقاوم در برابر زنگ‌زدگی از جمله عواملی هستند که باعث محبوبیت فلز آلومینیوم شده‌اند.

آیا شما هم جزء افرادی هستید که می‌خواهید قیمت آلومینیوم خشک را بدانید؟ فلزاتی که با نام آلومینیوم خشک شناخته می‌شوند، جزء فلزات سخت و مقاوم هستند و نسبت به آلومینیوم نرم تفاوت‌هایی دارند که در قیمت آن اثرگذار است. آلومینیوم خشک دارای ویژگی‌هایی مانند سختی، مقاومت، شکنندگی بالاتر نسبت به آلومینیوم نرم است. در این مقاله هدف ما آشنایی با آلومینیوم خشک و نرم و بررسی قیمت آن‌ها است. اگر شما هم به دنبال این فلز مقاوم هستید، با ما همراه باشید.
آشنایی با آلومینیوم نرم و خشک
قبل از اینکه به مبحث قیمت الومینیوم خشک بپردازیم، لازم است که با این فلز بیشتر آشنا شویم. آلومینیوم یکی از محصولاتی است که امکان ورود دوباره به چرخه طبیعت را دارد و جزء فلزات پرکاربرد محسوب می‌شود. در کل، آلومینیوم به دو دسته نرم و خشک تقسیم می‌شود. الومینیوم نرم به فلزی گفته می‌شود که نرم، انعطاف‌پذیر و براق‌تر است و مقاومت کمی دارد، در مقابل، آلومینیوم خشک فلزی مقاوم در برابر فشار، ضربات و دما است.آلومینیوم در صنایع و ساختمان‌سازی کاربرد زیادی دارد.

تفاوت آلومینیوم خشک و نرم

اگر شما یک قوطی رانی را که فلز آن بسیار نازک است، در دست بگیرید و فشار دهید، مشاهده می‌کنید که خیلی زود در آلومینیوم فرورفتگی ایجاد می‌شود. حالا یک قابلمه با جنس چدن یا سیلندر خودرویی را با دست فشار دهید که آلومینیوم آن ضخامت بیشتری دارد. آیا باز هم همان اتفاق قبلی می‌افتد؟
آلومینیوم به ‌کار رفته در قوطی رانی، آلومینیوم نرم است و قابلمه چدنی و سیلندر جزء آلومینیوم خشک محسوب می‌شوند. از جمله آلومینیوم‌های نرم شامل انواع قوطی‌های فلزی نوشیدنی‌ها و فویل، پروفیل‌، ضایعات ظروف آشپزخانه و غیره هستند. از الومینیوم‌های خشک نیز می‌توان به سیلندر خودرو، رینگ ماشین‌های اسپرت، ظروف چدنی، شوفاژها، کرکره فروشگاه‌ها و غیره اشاره کرد.

کاربردهای آلومینیوم خشک

در ادامه مقاله آلومینیوم خشک، قصد داریم کاربردهای این فلز را برای شما بیان کنیم. فلز آلومینیوم جز فلزاتی است که دارای کاربردهای زیادی در صنایع مختلف است که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • صنعت حمل‌ونقل همچون هواپیما، کشتی، راه‌آهن و ناوگان دریایی
  • بسته‌بندی مواد غذایی
  • ساخت کالاهای بادوام مثل وسایل آشپزخانه
  • خطوط انتقال الکتریکی
  • ساختمان‌سازی مثل در و پنجره
  • شیشه‌سازی

انواع آلومینیوم

آلومینیوم جز فلزاتی بوده که به‌راحتی در چرخه، مورد بازیافت قرار می‌گیرد. تقسیم‌بندی این فلز به دو شکل نرم و خشک است که در ادامه به توضیح هرکدام می‌پردازیم.

  • آلومینیوم نرم: اگر بخواهیم به بهترین آلومینیوم اشاره داشته باشیم، بدون شک نوع نرم بهترین گزینه است. مقدار خلوص این آلومینیوم بالا بوده و می‌توان آن را در اشکال مختلفی همچون ظرف یا قوطی‌های نوشیدنی و کابل مورداستفاده قرار داد. این نوع از آلومینیوم نیز شامل ضایعاتی همچون آلومینیوم‌های کابلی، شاخه، زینک، سوفاله نرم و… می‌شود.
  • آلومینیوم خشک: مقدار خلوص آلومینیوم نوع خشک در مقایسه با نوع نرم بسیار پایین‌تر است. شکلی که ضایعات این نوع آلومینیوم مورد بهره‌وری قرار می‌گیرند، شامل شمش های خشک و کارتل می‌شوند. از دیگر ضایعات می‌توانیم به سرسیلندر، رادیاتور، رینگ و… اشاره داشته باشیم.

آلومینیوم خشک چیست

تفاوت آلومینیوم خشک و نرم

همان‌طور که اشاره شد، آلومینیوم خشک و نرم تفاوت‌هایی با هم دارند. اگر به خوبی جواب این سوال که آلومینیوم خشک چیست را دریافت کرده باشید، در آن صورت می‌توانید با تفاوت‌ها نیز به خوبی آشنا شوید.

  1. آلومینیوم نرم نسبت به الومینیوم نوع خشک انعطاف‌پذیری بیشتری دارد.
  2. قیمت ضایعات آلومینیوم نرم از ضایعات نوع خشک بیشتر است.
  3. الومینیوم نوع خشک در فشار بالا، دقت ابعادی را حفظ می‌کند ولی آلومینیوم نرم با فرسایش همراه است.
  4. سطحی که آلومینیوم نرم دارد، در مقایسه با سطح الومینیوم نوع خشک بسیار براق‌تر است.
  5. از آلومینیوم نرم برای ساخت و تولید موادی استفاده می‌شود که نیازمند مقاومت بالا نیستند.

در نتیجه می‌توان گفت که بهترین نوع آلومینیوم، آلومینیوم نرم است؛ زیرا ناخالصی کمتری در ساختار شیمیایی آلیاژ داشته و کیفیت بالایی نیز دارد. نکته مهم این است که به ضایعات آلومینیوم نرم، ضایعات سوفاله آلومینیوم نرم می‌گویند.

شوفاژ ساخته شده با آلومینیوم خشک

تفاوت بین آلومینیوم خشک و نرم از موارد اثرگذار در قیمت آلومینیوم خشک است؛ بنابراین، به بررسی تفاوت بین این دو می‌پردازیم.
⦁ آلومینیوم خشک در برابر انعطاف مقاومت نشان می‌دهد، در حالی‌ که، آلومینیوم نرم انعطاف‌پذیری بالایی دارد.
⦁ از لحاظ قیمت ورق آلومینیوم در فروش، ضایعات مربوط به آلومینیوم نرم گران‌تر از ضایعات مربوط به خشک است.
⦁ آلومینیوم خشک کدرتر از آلومینیوم نرم است، ولی آلومینیوم‌های نرم سطح براق‌تری دارند.

بررسی قیمت آلومینیوم خشک

آلومینیوم‌هایی که با نام خشک شناخته می‌شوند؛ در برابر دما، حرارت، انعطاف‌پذیری مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهند و این به دلیل ناخالصی‌های بیشتر آن‌ها است. این عوامل در قیمت آلومینیوم‌های خشک اثرگذار هستند. آلومینیوم‌های خشک از لحاظ قیمت ارزان‌تر از آلومینیوم‌های نرم هستند. یکی از موادی که در ساخت این آلومینیوم به کار می‌رود، ارز است که از خارج وارد می‌شود و در قیمت اثرگذار است.
درصورتی‌که شما نیز به دنبال بررسی قیمت و خرید آلومینیوم خشک هستید، می‌توانید با شرکت آلومینیوم باقرزاده تماس بگیرید و انواع ورق آلومینیوم خود را با قیمت مناسب سفارش دهید. ضایعات آلومینیوم خشک شامل سرسیلندر، رادیاتور و… هستند.

آلومینیوم خشک چیست

جمع‌بندی

در این مطلب سعی کردیم تا شما را بیشتر با  آلومینیوم خشک آشنا کنیم. آلومینیوم خشک به موادی گفته می‌شود که دارای استحکام بالایی بوده و تحت دمای بالا، فشار و ضربه‌های زیادی قرار دارد. همچنین این نوع از آلومینیوم به دلیل استحکام و مقاومت بالا، در دمای بالا شکل ظاهری خود را حفظ می‌کند.

در واقع منظور از الومینیوم‌های خشک، فلزاتی هستند که در برابر دما، حرارت، فشار و غیره مقاومت هستند، در حالی که، آلومینیوم‌های نرم قابل انعطاف و قابل‌ استفاده در مصنوعات برتر هستند. آلومینیوم‌های نرم از لحاظ قیمت گران‌تر از الومینیوم‌های خشک هستند. در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر درخصوص قیمت آلومینیوم خشک و نرم می‌توانید با فروشگاه آلومینیوم باقرزاده تماس بگیرید.

کاربردهای این نوع از آلومینیوم بسیار گسترده بوده که از جمله آن‌ها می‌توانیم به ظروف چدنی، رادیاتورها، سیلندر و پیستون خودروها، قطعات آلومینیومی و رینگ‌های آلومینیومی خودروهای اسپرت اشاره داشته باشیم. آلومینیوم پارسیان (آلومینیوم باقرزاده) مجموعه‌ای است که با تجربه‌ای طولانی توانایی تولید آلومینیوم با پوشش پلی کرافت و انواع ورق آلومینیوم آجدار و امباس را دارد.

برای کسب اطلاعات بیش تر در رابطه با آلومینیوم خشک و قیمت آن می توانید با کارشناسان پارسیان آلومینیوم در تماس باشید.

سوالات متداول

آلومینیوم خشک و نرم چه تفاوتی باهم دارند؟

آلومینیوم نرم انعطاف پذیری بیش‌تری دارد اما با خوردگی و فرسایش همراه است. آلومینیوم خشک انعطاف پذیری کمی دارد.

ضایعات آلومینیوم خشک چیست؟

ضایعات قالب‌های زیره کفش، اسباب بازی و سایر قالب‌های تزریق پلاستیکی، ضایعات پیستون‌های آلومینیومی، ضایعات سرسیلندر و ...

آلومینیوم خشک از چه چیزی به دست‌ می‌آید؟

آلومینیوم خشک از ماشین کاری قطعات آلومینیوم به وجود‌ می‌آید. از دستگاه‌‌‌هایی مثل تراشکاری در زمان ماشین کاری استفاده‌ می‌شود.

به این مطلب امتیاز دهید

برای اطلاع از قیمت روز آلومینیوم با ما تماس بگیرید.

همه روزه پاسخگوی شما هستیم

اشتراک گذاری این مطلب

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

6 پاسخ

    1. سلام مجید عزیز
      با توجه به نوسانات قیمت آلومینیوم در بازار قیمت های روز باهم متفاوت می باشد. شما می توانید برای اطلاع از قیمت آلومینیوم با کارشناسان ما در پارسیان آلومینیوم تماس بگیرید.

    1. سلام حسین عزیز
      بله، مجموعه پارسیان آلومینیوم به سراسر کشور ارسال دارد. برای دریافت اطلاعات بیش تر می توانید با کارشناسان ما در تماس باشید.

    1. سلام علیرضا عزیز
      شما به ۲ روش متفاوت میتوانید ورق آلومینیوم را از مجموعه پارسیان آلومینیوم خریداری کنید:
      سفارش آنلاین
      مراجعه حضوری به فروشگاه های ما به آدرس
      فروشگاه شعبه بازار:تهران ،خیابان پامنار ، ،شماره ۱۹۷/۲
      فروشگاه شعبه غرب:اتوبان آزادگان بعد از ورودی احمدآباد مستوفی نبش گلستان۷

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

آلیاژهای پرکاربرد آلومینیوم

آلیاژهای پرکاربرد آلومینیوم

محبوب ترین آلیاژهای آلومینیوم همه کاره آلیاژهای پرکاربرد آلومینیوم : آلومینیوم بدون شک یکی از محبوب ترین فلزات است که

آلومینیوم در لوازم خانگی

آلومینیوم در لوازم خانگی

آلومینیوم در صنعت لوازم خانگی آلومینیوم جزء فلزات اثربخش و مهم روی زمین است که سومین فلز در دنیا به