قیمت ورق آلومینیوم

مشاوره و استعلام لحظه ای قیمت

انواع مختلف ورق آلومینیوم

انواع مختلف ورق آلومینیوم
فهرست مطالب

ورق های آلومینیوم از جمله موارد پر کاربرد در صنعت می باشد که خرید آن دغدغه ی همه ی صنعت گران است. ورق آلومینیوم از شمش آلومینیوم و از طریق فرایند نورد گرم و سرد تولید می شود. این ورق ها انواع مختلفی دارند و از آلیاژ های مختلف تولید می شوند. همین تنوع در نوع آنها سبب شده است تا برای بسیاری از کاربرد ها مناسب شوند و در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار گیرند. برای انتخاب از میان انواع ورق آلومینیوم در ابتدا باید آن ها بشناسید و ویژگی های هر یک را بدانید و آن ها را نیاز های خود تطبیق دهید تا مناسب ترین گزینه را انتخاب نمایید. اگر قصد خرید ورق آلومینیوم دارید، با ما در فروشگاه پارسیان آلومینیوم تماس بگیرید، فروش ورق آلومینیوم در تهران و ارسال آن به سراسر ایران در پارسیان آلومینیوم باقر زاده صورت می گیرد. برای استعلام قیمت روز ورق آلومینیوم با شماره 02133115500 تماس بگرید.

انواع مختلف ورق آلومینیوم

آلومینیوم در اشکال و درجات مختلفی وجود دارد. نوع شکل آلومینیومی که انتخاب می کنید در نهایت به نحوه استفاده از فلز بستگی دارد. امروزه انواع مختلفی از ورق آلومینیوم در بازار عرضه میگردد که می توان آن ها را به دو شکل رول و برگ در بازار تهیه کرد ، به طور معمول ورق های نازک به صورت رول تولید می شود و ابعاد عرضه آن ها بستگی به ضخامتشان دارد و در سایزهای مختلف قابل تغییر است و از مزایایی که برای این نوع از ورق می توان به آن اشاره کرد سهولت در حمل و نقلشان میباشد. ورق هایی که ضخامت بالایی دارند امکان تولید به صورت رول را ندارند و به صورت برگ عرضه میشوند و در ابعاد مختلف تولید میشوند. در این مقاله ما به انواع مختلف ورق آلومینیوم می پردازیم و به بطور مختصر بررسی میکنیم که هر کدام چه کاربردی دارند.

ورق آلومینیوم:

ورق آلومینیوم محصولی نورد شده از شمش آلومینیوم می باشد. ورق آلومینیوم به دلیل مقاومت در برابر خوردگی، وزن سبک، شکل پذیری و رسانایی الکتریکی و حرارتی بالا، یک ماده همه کاره و پرکاربرد است. این ورق‌ها بر اساس آلیاژ، ضخامت، تمپر و کاربرد به دسته‌های مختلفی تقسیم می‌شوند.

بر اساس آلیاژ:

  • سری 1000: این سری از ورق‌های آلومینیوم خالص (99%) تشکیل شده و پرمصرف‌ترین نوع ورق آلومینیوم هستند. از خواص این سری می‌توان به مقاومت در برابر خوردگی، زنگ‌زدگی، قابلیت فرم‌پذیری بالا، ماشین‌کاری آسان و پایداری در برابر حرارت اشاره کرد. این دسته با نام آلومینیوم تجاری نیز شناخته می شوند.
  • سری 2000: این سری شامل آلیاژهای آلومینیوم-مس است که به دلیل استحکام و مقاومت بالا در برابر حرارت، در ساخت هواپیما، اتومبیل و تجهیزات صنعتی کاربرد دارند.
  • سری 3000: آلیاژهای گروه 3000 شامل منگنز به عنوان عنصر اصلی هستند و به دلیل مقاومت به خوردگی و جوش‌پذیری بالا، در ساخت مبدل‌های حرارتی، مخازن و ورق‌های آجدار استفاده می‌شوند.
  • سری 5000: این  گروه، آلیاژ آلومینیوم-منیزیم است که به دلیل مقاومت در برابر خوردگی آب دریا، در ساخت کشتی، قایق و تجهیزات دریایی کاربرد دارند.
  • سری 6000: آلیاژهای سری 6000 شامل سیلیکون و منیزیم به عنوان عناصر اصلی هستند و به دلیل استحکام بالا، قابلیت جوش‌پذیری و شکل‌پذیری، در ساخت لوله‌ها، پروفیل‌ها و قطعات ساختمانی استفاده می‌شوند.
  • سری 7000: آلیاژهای آلومینیوم-روی در گروه 7000 هستند که به دلیل استحکام بالا و مقاومت در برابر خوردگی، در ساخت قطعات هواپیما، اتومبیل و تجهیزات نظامی کاربرد دارند.

بر اساس ضخامت:

  • ورق‌ آلومینیوم نازک: ضخامت این ورق‌ها کمتر از 0.2 میلی‌متر است و در ساخت قوطی‌های رانی، فویل آلومینیوم و ظروف یک‌بار مصرف استفاده می‌شوند.
  • ورق‌های متوسط: ضخامت این ورق‌ها بین 0.2 تا 6 میلی‌متر است و در ساخت قطعات خودرو، هواپیما، لوازم خانگی و مصالح ساختمانی کاربرد دارند. بیشترین کاربرد در میان آن ها برای ورق آلومینیوم 1 میلیمتر و ورق آلومینیوم 2 میل است.
  • ورق‌های ضخیم: ضخامت این ورق‌ها بیش از 6 میلی‌متر است و در ساخت مخازن، کشتی‌ها، پل‌ها و سازه‌های سنگین استفاده می‌شوند.

بر اساس تمپر:

تمپر در مورد ورق آلومینیوم به فرآیندی گفته می‌شود که طی آن، ورق آلومینیوم تحت عملیات حرارتی و مکانیکی قرار می‌گیرد تا خواص مکانیکی آن تغییر کند. به طور کلی، تمپر باعث افزایش استحکام و سختی ورق آلومینیوم می‌شود، اما در عین حال، انعطاف‌پذیری و شکل‌پذیری آن را کاهش می‌دهد.

  • تمپر O: این ورق‌ها نرم و انعطاف‌پذیر هستند و به راحتی شکل می‌گیرند.
  • تمپر H: این ورق‌ها سخت‌تر و مقاوم‌تر از ورق‌های تمپر O هستند.
  • تمپر W: این ورق‌ها به دلیل عملیات حرارتی، استحکام و مقاومت به خوردگی بالایی دارند.

بر اساس کاربرد:

انواع ورق آلومینیوم از لحاظ ظاهر انواع مختلفی دارند که عبارتند از : ساده – آجدار – رنگی – کامپوزیتی – فرم‌دار – لوزی و امباس – پانچ‌شده – خش‌دار (قلم‌مویی) و …

  • ورق ساده: در حالت عادی پرکاربرد ترین ورق های آلومینیوم از نوع ساده آن هستند که در مصارف عمومی مانند ساخت و ساز، لوازم خانگی و بسته‌بندی استفاده می‌شوند.
  • ورق آجدار: دلیل تولید ورق آجدار صیقلی بودن جنس آلومینیوم است که در مواردی مانند پله ها و کف وسایل حمل و نقل عمومی و … استفاده میشود.
  • ورق رنگی: ورق های آلومینیوم رنگی از جذابیت بیشتری برخوردارند و به همین دلیل مصرف این نوع از آلومینیوم در دکوراسیون داخلی و ساختمان ها بیشتر استفاده میشود و مقاومت بالایی در برابر خوردگی دارند.
  • ورق کامپوزیتی: ورق های آلومینیوم کامپوزیت از ترکیب پایه آلومینیوم و ویک فلز یا ماده پلیمری تشکیل شده است که به دلیل عایق بودن، در ساخت ساندویچ پانل‌ها و دیوارهای پیش‌ساخته کاربرد دارند.
  • ورق فرم دار: از ورق های فرم دار در مواقع بخصوص استفاده میشود و معمولا کاربرد بالایی دارند.
  • ورق کرکره ای: ورق های کرکره ای به دلیل محکم بودنشان نسبت به انواع دیگر عمر بیشتری دارند و معمولا در پوشش دهی و عایق بندی از آن استفاده میشود.
  • ورق لوزی و امباس: ورق های لوزی و امباس از همان نوع آجدار هستند با کمی تفاوت ظاهری و از مزایای این نوع میتوان به انعکاس کمتر نور اشاره کرد.
  • ورق پانچ شده: ورق های پانچ شده کاربردهای گوناگونی دارند که بر اساس نوع کاربردشان شکل پانچشان نیز متفاوت است.

مزایای ورق آلومینیوم

ورق آلومینیوم در مقایسه با سایر فلزات مانند فولاد و مس، وزن بسیار سبکی دارد که باعث می‌شود که ورق آلومینیوم در مصارف مختلفی که نیاز به وزن کم دارند، مورد استفاده قرار گیرد. هم چنین آلومینیوم به طور طبیعی در برابر خوردگی مقاوم است. این ویژگی به دلیل تشکیل یک لایه اکسید آلومینیوم روی سطح ورق ایجاد می‌شود که از فلز زیرین در برابر زنگ زدگی و فرسایش محافظت می‌کند. ورق آلومینیوم به راحتی شکل می‌گیرد و می‌توان آن را به اشکال مختلف درآورد که در کاربرد هایی مانند ساخت قوطی و ظروف، مورد استفاده قرار گیرد. این ورق ها رسانای الکتریکی و حرارتی بسیار خوبی است و آن را برای استفاده در مصارف مختلفی که نیاز به انتقال الکتریسیته و حرارت دارند، مانند سیم برق و مبدل‌های حرارتی مناسب کرده است. دیگر ویژگی مهم آن این است که ورق آلومینیوم به طور کامل قابل بازیافت است.

در صورت نیاز به مشاوره در خصوص خرید انواع ورق آلومینیوم با کارشناسان پارسیان آلومینیوم تماس بگیرید.

به این مطلب امتیاز دهید

برای اطلاع از قیمت روز آلومینیوم با ما تماس بگیرید.

همه روزه پاسخگوی شما هستیم

اشتراک گذاری این مطلب

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

6 پاسخ

    1. سلام امیرحسین عزیز
      با توجه به نوسانات قیمت آلومینیوم در بازار قیمت های روز باهم متفاوت می باشد. شما می توانید برای اطلاع از قیمت ورق آلومینیوم با کارشناسان ما در پارسیان آلومینیوم تماس بگیرید.

    1. سلام ابراهیم عزیز
      بله، مجموعه پارسیان آلومینیوم به سراسر کشور ارسال دارد. برای دریافت اطلاعات بیش تر می توانید با کارشناسان ما در تماس باشید.

    1. سلام علیرضا عزیز
      بله امکان خرید عمده ورق آلومینیوم در مجموعه پارسیان آلومینیوم وجود دارد. برای کسب اطلاعات بیش تر با کارشناسان ما در پارسیان آلومینیوم در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

ورق-1050-پارس-آلومینیوم

ورق 1050 پارس آلومینیوم

یکی از انواع محصولات آلیاژی پرکاربرد در انواع صنایع ورق آلومینیوم 1050 می باشد و از قطعات فلزی که در

ورق-پارس-آلومان

ورق پارس آلومان

کارخانه ورق پارس آلومان کار یکی از تولید کنندگان خوش نام ورق آلومینیوم می باشد. ورق های آلومینیوم پارس آلومان

ورق-آلومینیوم-پارس

ورق آلومینیوم پارس

یکی از پر مصرف ترین قطعات فلزی صنایع، ورق آلومینیوم می باشد که از آلیاژ فولاد تهیه می شود. ورق

آلیاژهای پرکاربرد آلومینیوم

آلیاژهای پرکاربرد آلومینیوم

محبوب ترین آلیاژهای آلومینیوم همه کاره آلیاژهای پرکاربرد آلومینیوم : آلومینیوم بدون شک یکی از محبوب ترین فلزات است که