قیمت ورق آلومینیوم

مشاوره و استعلام لحظه ای قیمت

شمش آلومینیوم جاجرم

شمش آلومینیوم جاجرم
فهرست مطالب

خرید شمش آلومینیوم جاجرم

آلومینیوم فلزی منحصر به فرد و استراتژیک در دنیا است. به همین دلیل هر روز به موارد استفاده از این آلیاژ در صنایع مختلف به خصوص صنایعی که نیاز به فناوری بالایی دارند، افزوده می شود. امروزه با پیشرفت تکنولوژی در زمینه های مختلف، نیاز بازار جهانی به این محصول به شدت رو به افزایش است. بنابراین کشورهای مختلف در سطح جهان، سعی می کنند که معادن مختلف آلومینیوم را در کشور خود کشف کرده و به استخراج آن بپردازند. کارخانه های مختلف و زیادی نیز در زمینه تولید ورق آلومینیوم و شمش آلومینیوم در حال فعالیت هستند. شمش آلومینیوم جاجرم که توسط شرکت آلومینای ایران تولید می شود، یکی از برترین و باکیفیت ترین شمش هایی است که در بازار ایران وجود دارد.

مجموعه پارسیان آلومینیوم یکی از مراکز معتبر و فعالی است که می توانید انواع مختلف شمش آلومینیوم و ورق آلومینیوم به خصوص محصولات آلومینیوم جاجرم را از آن تهیه کنید. برای استعلام قیمت و مشاوره پیش از خرید با کارشناسان این مجموعه از طریق شماره 02133115500 در تماس باشید.

شمش آلومینیوم و مراحل تولید آن

آلومینیوم بعد از آهن دومین فلز پرکاربرد در دنیا است. شمش آلومینیوم یک محصول غیرآهنی است که از ریختن آلومینیوم ذوب شده درون قالب هایی خاص، به وجود می آید. این قالب ها در شکل ها و اندازه های مختلفی وحود دارند. به همین دلیل شمش های تولید شده از نظر ظاهری، در انواع مختلفی در بازار وجود دارند. در این بخش از مقاله به بررسی فرآیند تولید شمش آلومینیوم می پردازیم. در بخش بعدی مقاله در مورد ویژگی های شمش آلومینیوم جاجرم صحبت خواهیم کرد.

فرآیند ریخته گری برای شمش های آلومینیوم شامل ریختن آلومینیوم ذوب شده به داخل قالب های مخصوص است. فرآیند ذوب ریزی یک مرحله بسیار مهم و کلیدی برای تولید یک شمش آلومینیوم با کیفیت است. ریخته گری به دو روش ریخته گری نیمه پیوسته و ریخته گری پیوسته انجام می شود. خود روش ریخته گری پیوسته به دو روش ریخته گری کوره و ریخته گری خارجی تقسیم می شود. از روش ریخته گری کوره معمولا برای تولید شمش ها آلومینیومی ذوب مجدد و آلیاژهای ریخته گری استفاده می شود. در روش ریخته گری خارجی مواد مذاب از ملاقه مستقیما به ماشین ریخته گری، ریخته می شوند. در این روش منبع گرمایش خارجی وجود ندارد. بنابری لازم است که دمای ملاقه در تابستان بین 690 درجه تا 740 درجه، و در زمستان بین 700 درجه تا 760 درجه باشد.

شمش آلومینیوم جاجرم
شمش آلومینیوم جاجرم

ویژگی ها و خواص شمش‌ آلومینیوم جاجرم

شمش آلومینیوم جاجرم خواص و ویژگی های مهم و منحصر به فردی دارد که در این قسمت از مقاله به بررسی آنها می پردازیم:

  • استحکام و مقاومت بالا در برابر فرسایش و خوردگی : این محصول در برابر خوردگی مقاومت بالایی دارد و به ندرت تحت تاثیر محیط اطراف قرار می گیرد.
  • وزن کم : یکی از شاخصه های مهم این آلیاژ است که باعث جابجایی راحت تر این فلز نسبت به سایر فلزات شده است، وزن کم آن است.
  • رسانایی الکتریکی مناسب : سبک بودن این فلز باعث شده است که این محصول قدرت رسانایی بالایی و هادی جریان الکتریکی باشد.
  • رسانایی حرارت : وزن کم آلومینیوم سبب می شود که این ماده رسانایی حرارت خوبی داشته و مقدار حرارت زیادی از خود عبور دهد. به همین دلیل از این آلیاژ در تولید مبدل های حرارتی و وسایل پخت و پز استفاده می شود.
  • قابلیت بازیافت چندین باره : این قابلیت سبب می شود که میزان استخراج از معادن تا مقدار زیادی کاسته شود. به همین دلیل منابع طبیعی به خوبی حفظ می شوند.
  • قابلیت شکل پذیری راحت: این آلیاژ بسیار منعطف بوده و به راحتی شکل می پذیرد. شکل پذیری راحت سبب این شده که محصولات مختلفی از جمله، ورق آلومینیوم، پروفیل، میلگرد و … از آن تولید شود.

شمش آلومینیوم جاجرم
شمش آلومینیوم جاجرم

سخن پایانی و شمش آلومینیوم جاجرم

وجود معادن بوکست جاجرم در 10 کیلومتری شمال شرق شهرستان جاجرم که در استان خراسان شمالی قرار دارد، باعث شد که شرکت آلومینای ایران (مجتمع جاجرم) احداث شود. میزان ذخیره و کیفیت بوکسیت جاجرم به اندازه ای مناسب و بالا بود که وجود کارخانه آلومینیوم جاجرم را توجیه کرد. شمش آلومینیوم جاجرم یکی از محصولات با کیفیتی است که اکثر کارخانه ها و صنایع به دنبال خرید این محصول برای تولیدات خود هستند. شمش آلومینیوم غیرآلیاژی، آلومینای متالورژیکی، هیدارت و آلفا آلومینا برخی از محصولات این کارخانه هستند. مجموعه پارسیان با هدف کمک به بخش صنعت کشور در حوزه های مختلف اقدام به پخش انواع مختلف شمش آلومینیوم و ورق آلومینیوم کرده است. برای استعلام قیمت و انجام مشاوره رایگان پیش از خرید با شماره 02133115500 با کارشناسان ما در مجموعه  پارسیان آلومینیوم در ارتباط باشید.

سوالات متداول

شرکت آلومینای ایران چه محصولاتی دارد؟

شمش آلومینیوم غیرآلیاژی، آلومینای متالورژیکی، هیدارت و آلفا آلومینا

آیا مجموعه پارسیان شمش آلومینیوم جاجرم را می فروشد؟

بله. برای خرید و اطلاع از قیمت خرید با ما در تماس باشید. 02133115500

قیمت شمش الومینیوم جاجرم چقدر است؟

قیمت شمش و ورق آلومینیوم درهر روز به عوامل مختلفی بستگی دارد. برای استعلام قیمت لحظه ای این محصول با کارشناسان ما در ارتباط باشید. 02133115500

شرکت آلومینای ایران در کجا واقع شده است؟

این شرکت در10 کیلومتری شمال شرق شهرستان جاجرم در استان خراسان شمالی قرار دارد.

به این مطلب امتیاز دهید

برای اطلاع از قیمت روز آلومینیوم با ما تماس بگیرید.

همه روزه پاسخگوی شما هستیم

اشتراک گذاری این مطلب

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

ورق-1050-پارس-آلومینیوم

ورق 1050 پارس آلومینیوم

یکی از انواع محصولات آلیاژی پرکاربرد در انواع صنایع ورق آلومینیوم 1050 می باشد و از قطعات فلزی که در

ورق-پارس-آلومان

ورق پارس آلومان

کارخانه ورق پارس آلومان کار یکی از تولید کنندگان خوش نام ورق آلومینیوم می باشد. ورق های آلومینیوم پارس آلومان

ورق-آلومینیوم-پارس

ورق آلومینیوم پارس

یکی از پر مصرف ترین قطعات فلزی صنایع، ورق آلومینیوم می باشد که از آلیاژ فولاد تهیه می شود. ورق

آلیاژهای پرکاربرد آلومینیوم

آلیاژهای پرکاربرد آلومینیوم

محبوب ترین آلیاژهای آلومینیوم همه کاره آلیاژهای پرکاربرد آلومینیوم : آلومینیوم بدون شک یکی از محبوب ترین فلزات است که