قیمت ورق آلومینیوم

مشاوره و استعلام لحظه ای قیمت

ورق آلومینیوم عایق حرارتی

ورق آلومینیوم عایق حرارتی
فهرست مطالب

ورق آلومینیوم عایق حرارتی

ورق آلومینیوم عایق حرارتی , ورق‌های آلومینومی که بر روی سطح آن‌ها لایه‌هایی از عایق حرارتی از جنس فوم سیلیکونی  ,پلی اورتان و یا کائوچو قرار گرفته و از خاصیت عایق حرارتی بالایی برخوردار هستند. این ورق‌ها از مقاومت بالایی در برابر حرارت و خوردگی , قابلیت تحمل دمای بالا و عملکرد بسیار مناسب در شرایط محیطی مختلف برخوردارهستند. روکش الومینیومی متشکل از الیاف فایبرگلاس  و ورق آلومینیوم با ضریب حرارتی بالایی می‌باشد. مقاومت مکانیکی بالا در مقابل انعطاف‌پذیری و کشش از سایر خصوصیات این محصول می‌باشد.

عایق‌های حرارتی آلومینیومی در مکان‌های سرباز برای پوشش لوله ها جهت محافظت از آن‌ها در برابر خوردگی در ابعاد و ضخامت های گوناگون مورداستفاده قرار می‌گیرند. این واقعیت که ورق آلومینیومی نور را به جای جذب آن منعکس می‌کند، آن را برای عایق کاری مناسب می‌نماید. عایق حرارتی آلومینیوم بر اساس مانع تابشی کار می‌کند، پرتوهای خورشید را به جو بازتاب می‌دهد و در هوای گرم و سرد کار می‌کند. ورق آلومینیوم عایق حرارتی عملکرد سطحی خوب، ضد باران، مقاومت در برابر ضربه و رنگ های ظاهری متنوع دارد. پوشش دارای مقاومت آب و هوایی قوی است. سطح ورق آلومینیوم با رزین پلیمری فلوروکربن پاشیده می شود.

ویژگی های ورق آلومینیوم عایق حرارتی

  • سطح صفحه آلومینیومی بعد از این اسپری فلوروکربن در برابر باران اسیدی، خوردگی و اشعه ماوراء بنفش بسیار مقاوم است. این می تواند تضمین کند که پوشش بیش از 20 سال محو نمی شود. گچ زدن و نیفتادن دوم، عملکرد کلی ورق آلومینیومی عایق حرارتی خوب است و نوع جدیدی از مواد دکوراسیون بیرونی پیشرفته است که عایق حرارتی و دکوراسیون را ادغام می کند.
  • بر این مشکل غلبه کنید که مواد عایق و مواد سطح تزئینی را نمی توان از نزدیک با هم ترکیب کرد. مواد عایق و مواد سطح تزئینی را محکم با هم ترکیب کنید، به راحتی از بین نرود و شل نشود و قدرت فشار باد و صافی مواد سطح تزئینی را افزایش دهید.
  • ورق آلومینیوم دارای کشیدگی بالا است، طول نسبی بالاتر از 10٪ است، می تواند خمش زیاد را بدون ترک تحمل کند.
  • نصب سریع است، فرآیند معقول است و باعث صرفه جویی در منابع می شود. ورق های آلومینیومی عایق در خط مونتاژ کارخانه ساخته می شوند و به طور مستقیم بر روی ساختار محفظه در محل ساخت و ساز آویزان می شوند.

دقیقاً به دلیل ویژگی های فوق است که پانل های آلومینیومی عایق حرارتی می توانند استعدادهای خود را در صنعت ساختمان و دکوراسیون نشان دهند و محبوبیت آنها همچنان رو به افزایش باشد.

ورق آلومینیوم عایق حرارتی
ورق آلومینیوم عایق حرارتی

دو روش طبقه بندی برای ورق آلومینیوم عایق حرارتی وجود دارد:

با ترکیب آلیاژی و روش تولید. با توجه به ترکیب آلیاژ، صفحه آلومینیومی عایق شامل ورق آلومینیوم با خلوص بالا (نورد شده از آلومینیوم با خلوص بالا با محتوای 99.9 یا بیشتر)، ورق آلومینیوم خالص (ترکیب اساساً از آلومینیوم خالص نورد شده است) و ورق آلومینیوم آلیاژی ( متشکل از آلومینیوم و آلیاژهای کمکی، معمولاً آلومینیوم مس، آلومینیوم منگنز، آلومینیوم سیلیکون، آلومینیوم منیزیم، و سری های دیگر وجود دارد). با توجه به روش تولید، ورق آلومینیوم کامپوزیت، صفحات جوش (کامپوزیت چند ماده ای) و ورق های آلومینیومی با روکش آلومینیوم (ورق های آلومینیومی با صفحات نازک آلومینیومی برای مصارف خاص پوشانده می شوند) وجود دارد. مهم نیست که چه نوع طبقه بندی ورق های آلومینیومی عایق، آنها خواص منحصر به فرد خود را دارند.

مزایای ورق آلومینیوم عایق حرارتی

  • ورق آلومینیوم عایق حرارتی پرکاربردترین مواد عایق در نیروگاه ها، کارخانه های شیمیایی و سایر شرکت ها در عایق سازی تجهیزات خطوط لوله می باشد. در زمستان، عایق کاری خطوط لوله بسیار مهم است. پروژه های عایق خط لوله با کیفیت بالا می توانند اثرات عایق خوبی داشته باشند و طول عمر خطوط لوله را افزایش دهند.
  • از نظر عملکرد، راندمان هدایت ورق آلومینیوم عایق حرارتی چندین برابر مواد دیگر است و در فلزات پس از طلا، نقره و مس در رتبه دوم قرار دارد و یکی از فلزات با بالاترین راندمان هدایت حرارتی است. تحت همین ضخامت، اثر عایق حرارتی آن بسیار بهتر از سایر مواد است.

با در نظر گرفتن عمر مفید، میانگین عمر مفید آن بسیار بیشتر از سایر مواد عایق حرارتی است. اکثر مواد عایق زنگ زده، خورده یا هوا می شوند و پس از چند سال ساخت شکسته می شوند و اثر عایق را از دست می دهند. اغلب آنها باید در 2 یا 3 سال دوباره ساخته شوند. ورق عایق آلومینیوم زنگ نمی زند و در برابر خوردگی اسیدی و قلیایی مقاومت نمی کند، بنابراین عمر مفید آن 15 تا 20 سال خواهد بود.

ورق آلومینیوم عایق حرارتی دارای ارزش بازیافت بالایی است. سایر مواد عایق حرارتی یا ارزش بازیافتی ندارند یا ارزش بازیافت بسیار پایینی دارند. ضایعات آلومینیوم همچنان با بیش از 80 درصد قیمت شمش آلومینیوم قابل فروش است.

مزایای فوق ورق عایق آلومینیوم را به پرمصرف ترین و مقرون به صرفه ترین ماده عایق تبدیل می کند. آلیاژهای محبوب ورق آلومینیوم 1060، 3003 و 5052 ورق هستند.

ورق عایق آلومینیوم 1060 از سری آلومینیوم خالص می باشد. به دلیل خلوص 99.6 درصد، چقرمگی بالایی دارد. نوع محبوب دیگر کویل عایق آلومینیومی 3003 است که عملکرد عالی ضد زنگ دارد. اثر حفظ گرما در میان همان مواد فلزی، یک موقعیت پیشرو مطلق را اشغال می کند.

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیش تر در این رابطه با مجموعه پارسیان آلومینیوم در تماس باشید.

تاثیر ورق آلومینیوم عایق حرارتی در ساختمان ها

ساختمان ها مصرف کنندگان بزرگ انرژی در همه کشورها هستند. استفاده مناسب از آلومینیوم عایق حرارتی در ساختمان ها نه تنها به کاهش اندازه تهویه مطبوع ،گرمایش مورد نیاز، کاهش ضخامت دیوارها کمک می کند، بلکه هزینه انرژی سالانه را نیز کاهش می دهد. از آنجایی که گرما از طریق پوشش ساختمان (دیوارها، سقف‌ها، کف) از طریق تشعشع، رسانش و همرفت جریان می‌یابد، ساختمان‌هایی هستند که تابش در آنها روش غالب انتقال حرارت است.

سیستم عایق انعکاسی از ترکیبی از سطوح با انتشار کم و فضاهای هوایی تشکیل می شود که حفره های بازتابنده ای را فراهم می کند که سطوح انتقال انرژی تابشی پایینی دارند. در این تحقیق پانل های عایق با ورق های آلومینیوم-پلی اتیلن چند لایه کم انتشار تهیه و با جعبه حرارتی مورد بررسی قرار گرفت. این بررسی شامل تجزیه و تحلیل اثرات تغییر تعداد لایه‌های بازتابنده، از صفر تا هفت، و همچنین تعداد و ضخامت فضاهای هوایی، در همان ضخامت عایق کل (40 میلی‌متر) است. این مطالعه نشان داد که گسیل سطح و همرفت تأثیر مهمی بر جریان گرما دارند. ورق های آلومینیوم-پلی اتیلن در انعکاس گرما و کاهش انتقال حرارت توسط تشعشع موثر بودند.

سوالات متداول

آیا آلومینیوم بهترین عایق حرارتی است؟

در میان فلزات، مس و آلومینیوم رسانایی حرارتی بالایی را دارا هستند ولی فولاد و برنز کمترین رسانایی حرارتی را دارند.

ورق آلومینیوم عایق حرارتی در چه جاهایی کاربرد دارد؟

ورق آلومینیوم عایق حرارتی پرکاربردترین مواد عایق در نیروگاه ها، کارخانه‌‌های شیمیایی و سایر شرکت‌ها در عایق سازی تجهیزات خطوط لوله می‌باشد.

ورق آلومینیوم عایق حرارتی چه مزایایی دارد؟

از نظر عملکرد، راندمان هدایت حرارتی ورق عایق آلومینیوم چندین برابر مواد دیگر است و یکی از فلزات با بالاترین راندمان هدایت حرارتی می‌باشد.

4.2/5 - (4 امتیاز)

برای اطلاع از قیمت روز آلومینیوم با ما تماس بگیرید.

همه روزه پاسخگوی شما هستیم

اشتراک گذاری این مطلب

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

10 پاسخ

  1. سلام
    ورق آلومینیوم عایق حرارتی شما برند کدام کارخانه است؟

    1. سلام ایمان عزیز
      ورق‌های آلومینیوم مجموعه ما تولید کارخانه ‌های المهدی،ایرالکو،سالکو است.

    1. سلام آرمان عزیز
      با توجه به نوسانات قیمت آلومینیوم در بازار قیمت های روز باهم متفاوت می باشد. شما می توانید برای اطلاع از قیمت ورق آلومینیوم عایق حرارتی با کارشناسان ما در پارسیان آلومینیوم تماس بگیرید.

    1. سلام بنیامین عزیز
      شما به ۲ روش متفاوت میتوانید ورق آلومینیوم عایق حرارتی را از مجموعه پارسیان آلومینیوم خریداری کنید:
      سفارش آنلاین
      مراجعه حضوری به فروشگاه های ما به آدرس
      فروشگاه شعبه بازار:تهران ،خیابان پامنار ، ،شماره ۱۹۷/۲
      فروشگاه شعبه غرب:اتوبان آزادگان بعد از ورودی احمدآباد مستوفی نبش گلستان۷

    1. سلام محمد عزیز
      بله امکان ثبت سفارش و ارسال انواع ورق آلومینیوم به شکل عمده و خرده در پارسیان آلومینیوم فراهم می باشد. برای آگاهی از شرایط ثبت سفارش می توانید با شماره های 02156715210 و یا 02133115500 تماس حاصل نمایید.

    1. سلام مهدی عزیز
      جهت دریافت اطلاعات و سفارش ورق آلومینیوم عایق حرارتی در ابعاد و ضخامت مد نظر می توانید با شماره های 02133972293 و 02133115500 با کارشناسان پارسیان آلومینیوم در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

ورق-1050-پارس-آلومینیوم

ورق 1050 پارس آلومینیوم

یکی از انواع محصولات آلیاژی پرکاربرد در انواع صنایع ورق آلومینیوم 1050 می باشد و از قطعات فلزی که در

ورق-پارس-آلومان

ورق پارس آلومان

کارخانه ورق پارس آلومان کار یکی از تولید کنندگان خوش نام ورق آلومینیوم می باشد. ورق های آلومینیوم پارس آلومان

ورق-آلومینیوم-پارس

ورق آلومینیوم پارس

یکی از پر مصرف ترین قطعات فلزی صنایع، ورق آلومینیوم می باشد که از آلیاژ فولاد تهیه می شود. ورق

آلیاژهای پرکاربرد آلومینیوم

آلیاژهای پرکاربرد آلومینیوم

محبوب ترین آلیاژهای آلومینیوم همه کاره آلیاژهای پرکاربرد آلومینیوم : آلومینیوم بدون شک یکی از محبوب ترین فلزات است که