قیمت ورق آلومینیوم

مشاوره و استعلام لحظه ای قیمت

ورق آلومینیوم طلایی

فهرست مطالب

ورق آلومینیوم طلایی

امروزه ورق های فولادی نقش مهمی را در صنایع مختلف ایفا می کنند. به طوری که می توان گفت یکی از چرخ های اصلی گرداننده صنایع مختلف ورق های فولادی هستند. در صنعت هر ورق های فولادی مورد نیاز با توجه به ویژگی ها و کاربرد های آنها انتخاب و مورد استفاده قرار می گیرند.

از انواع ورق های فولادی که در صنایع مختلف از آنها استفاده می شود می توان به ورق سیاه، ورق روغنی، ورق گالوانیزه، ورق آلومینیوم رنگی و ورق آلومینیوم اشاره کرد. به طور کلی این ورق های فولادی به دو روش نورد سرد و نورد گرم تولید می شوند. قبل از به کار بردن هر یک از این ورق های فولادی در صنایع مختلف ویژگی های آن ها به طور دقیق مورد برسی قرار می گیرد و بعد از انجام بررسی ها مناسب ترین ورق فولادی انتخاب می شود.

یکی از کاربردی ترین ورق های فولادی که دارای ویژگی های منحصر به فرد زیادی است، ورق آلومینیوم است. ورق آلومینیوم انواع مختلفی دارد که هر کدام از آنها در صنایع گوناگونی مورد استفاده قرار می گیرند.

برای اطلاع از قیمت ورق آلومینیوم و خرید آنلاین انواع ورق آلومینیوم با شماره های درج شده تماس حاصل فرمایید:

02133115500 ، 021567152110 ، 02133972293 ، 02133943870

 بررسی فرایند تولید و ویژگی های ورق آلومینیوم

اگر بخواهیم ورق آلومینیوم با سایر ورق های فولادی مقایسه کنیم متوجه این خواهیم شد که ورق آلومینیوم در ضخامت و وزن کمتری در مقایسه با سایر ورق های فولادی دارد.

به علت پایین بودن میزان ضخامت و سبکی ورق آلومینیوم طبیعی است که استحکام تا مقداری پایین باشد. اما برای این مشکل راه حلی در نظر گرفته شده. در هنگام تهیه ورق آلومینیوم برای بالا بردن استحکام آن ترکیبی از فلز های و آلیاژ های مختلف را به آن اضافه می کنند.همچنین لازم به ذکر است که ورق آلومینیوم از روش نور سرد تولید و وارد بازار میشود.

برای تهیه ورق آلومینیوم از طریق روش نورد سرد یعنی اینکه شمس های آلومینیوم ابتدا مراحل نورد گرم را می گذرانند و سپس و در تماس بسیار پایین حتی پایین تر دمای تبلور شان از میان غلتک ها عبور می کنند. استفاده از روش نورد سرد در تولید ورق آلومینیوم باعث ایجاد ویژگی های زیر در آن می شود:

  • بالا رفتن مقاومت و قدرت انعطاف پذیری ورق آلومینیوم
  • شکل پذیری بالا
  • داشتن ابعاد دقیق
  • افزایش سختی ورق آلومینیوم

انواع ورق آلومینیوم

ورق های آلومینیوم انواع گوناگونی دارند که این تقسیم بندی آن ها بر اساس میزان ترکیب های فلزی و آلیاژی و شکل آن ها صورت میگیرد انواع ورق آلومینیوم شامل ورق آلومینیوم کامپوزیت، ورق آلومینیوم آجدار، ورق آلومینیوم طلایی و … میباشند که در ادامه به که در ادامه به برسی مختصر آنها خواهیم پرداخت.

ورق آلومینیوم کامپوزیت:

ورق آلومینیوم کامپوزیت شامل سه لایه تشکیل دهنده که دو لایه بیرونی تشکیل دهنده آن را ورق های آلومینیومی ساده با ضخامت 0/5 الی 3 میلی متر تشکیل میدهند و لایه میانی آن را پلی اتنی به ضخامت 3 الی 5 میلی متر تشکیل میدهد.

ورق آلومینیوم کامپوزیت جز سبک ترین ورق های آلومینیوم میباشد که همین ویژگی آن باعث راحتی نگهداری آن و شکل پذیری آسان خواهد شد.

ورق آلومینیوم آجدار:

همانطور که از اسم این ورق آلومینیوم پیداست سطح آن کاملا صاف نیست و روی آن شیار ها و آج هایی پیداست. از این ورق آلومینیوم برای کاهش اصطحکاک در مکان های مختلف استفاده می شود. ورق آلومینیوم آجدار در برابر ضربه از مقاومت بالایی برخوردار ساخت و دارای استحکام بالایی است.

ورق آلومینیوم طلایی:

ورق آلومینیوم طلایی یکی دیگر از انواع ورق های آلومینیومی است که باتوجه به اسم آن دارای روکش طلایی است. ورق آلومینیو طلایی دارای وزن بسیار پایین در عین داشتن مقاومت بالا و مورد قبول است و در صنایعی از جمله بسته بندی، تولید و ساخت قوطی، ساختمان سازی از جمله نما ساختمان و بدنه خودرو ها مورد استفاده قرار می گیرد.

ویژگی های ورق آلومینیوم طلایی:

از جمله ویژگی های ورق آلومینیوم طلایی که باعث کاربرد گسترده آن در صنایع گوناگون شده میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استحکام و مقاومت بالا
  • وزن پایین
  • مقاوم در برابر زنگ زدگی
  • مقاوم در برابر تغییرات شیمیایی
  • انعطاف پذیری بالا
  • شکل پذیری

قیمت ورق آلومینیوم طلایی:

نوسان قیمت دلار و سایر عوامل در خط تولید یکی از عواملی است که باعث تغییر در قیمت ورق آلومینیوم طلایی میشود. با این حال بطور کلی میتوان گفت قیمت ورق آلومینیوم طلایی علاوه بر قیمت روز آلومینیوم ضخامت، ابعاد و ترکیب آلیاژ های بکار رفته در آن بستگی دارد.

برای اطلاع از قیمت ورق آلومینیوم طلایی جهت خرید حضوری و آنلاین با تماس بگیرید:

02133115500 ، 021567152110 ، 02133972293 ، 02133943870

به این مطلب امتیاز دهید

برای اطلاع از قیمت روز آلومینیوم با ما تماس بگیرید.

همه روزه پاسخگوی شما هستیم

اشتراک گذاری این مطلب

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

آلیاژهای پرکاربرد آلومینیوم

آلیاژهای پرکاربرد آلومینیوم

محبوب ترین آلیاژهای آلومینیوم همه کاره آلیاژهای پرکاربرد آلومینیوم : آلومینیوم بدون شک یکی از محبوب ترین فلزات است که

آلومینیوم در لوازم خانگی

آلومینیوم در لوازم خانگی

آلومینیوم در صنعت لوازم خانگی آلومینیوم جزء فلزات اثربخش و مهم روی زمین است که سومین فلز در دنیا به